Hosszú időkig az autógyártók műszaki alapokat készítettek, aztán egy karosszériás mester készített valami egyedit az alvázra. Ezekhez a hagyományokhoz nyúl vissza a Ferrari SP51 is, amiből egyetlen példányt alkottak megrendelésre.
Több különleges sorozata is van a Ferrarinak az ismert modelleken túl, hiszen ott vannak az olyan gyűjtői különlegességek, mint az SP sorozat, melynek legújabb darabja a retró formatervű Daytona, de ezek mellett teljesen – a legtöbb esetben évek óta hűséges vásárló – igényeire szabják nem csak a színeket és a kárpitokat, de még a lemezeket is az autón.
Amennyiben a pénz nem számít, úgy nincsen határ és nincs akadály sem, bármilyen álom megvalósulhat a Ferrarinál is.
Pontosan ilyen álom volt egy módos tajvaninak a Ferrari SP51, melyet a 812 GTS, tehát a nyitható tetős V12-es alapjaira terveztek.
Arányaiban könnyen felfedezhető a rokonság, mert az SP51-nek is elnyújtott motorházteteje van, mögötte kétfős kabinnal és egy szép ívekből rajzolt fara, de az egész autót átdolgozták. Szimulációkat és szélcsatornás teszteket végeztek a mérnökök, hogy elérjék a kívánt vezetési élményt és a vonalakat.
Háromrétegű piros fényezését, a Rosso Passionalét kifejezetten az SP51-hez keverték, a kék és fehér csíkozás pedig az amerikai NART csapat színeire utal. A North American Racing Team Luigi Chinetti, a helyi forgalmazó nevéhez köthető, akinek célja ezzel is az olasz márka értékesítésének elősegítése volt.
6,5 literes, V12-es szívómotorja 800 lóerőt ad le 8500-as fordulaton és közel 720 Nm nyomatéka van, ami a Getrag 7 sebességes, duplakuplungos automata váltóján keresztül hajtja a hátsó kerekeket, ahogyan egy igazi sportautóhoz illik.
Fényszórói és karbon betétes felnijei is különleges darabok, a szénszálas elemeket egyébként több helyen is használták, de a leglátványosabb a hátsó lebegő oszlop. Utasterében piros kárpitozás és a külsőhöz passzoló fehér és kék színek köszönnek vissza, így megvan a szélvédő nélküli barchetták élménye.
Nem kifejezetten múltidéző, de az SP51-eshez az 1955-ös Ferrari 410 S adta az ihletet.
Olyan pilóták versenyeztek a Scaglietti karosszériás, több mint 330 lóerős Lampredi V12-es motorral szerelt 410 S-sel, mint Juan Manuel Fangio, Phil Hill vagy akár Carroll Shelby, akinek állítólag maga Enzo Ferrari mondta, hogy ez volt a legjobb autó, amit valaha épített. Ennek az autónak az értéke a legutóbbi aukciós eredmény szerint 23 millió dollár.
Épp olyan egyszeri és megismételhetetlen kreáció, mint az SP51-es, aminek bőven van esélye, hogy a jövőben hasonlóan értékes darab váljon belőle, csak épp versenymúlt nélkül.
Ez is érdekelhet: