Hosszú időkig az autógyártók műszaki alapokat készítettek, aztán egy karosszériás mester készített valami egyedit az alvázra. Ezekhez a hagyományokhoz nyúl vissza a Ferrari SP51 is, amiből egyetlen példányt alkottak megrendelésre.

Több különleges sorozata is van a Ferrarinak az ismert modelleken túl, hiszen ott vannak az olyan gyűjtői különlegességek, mint az SP sorozat, melynek legújabb darabja a retró formatervű Daytona, de ezek mellett teljesen – a legtöbb esetben évek óta hűséges vásárló – igényeire szabják nem csak a színeket és a kárpitokat, de még a lemezeket is az autón.

Amennyiben a pénz nem számít, úgy nincsen határ és nincs akadály sem, bármilyen álom megvalósulhat a Ferrarinál is.

Pontosan ilyen álom volt egy módos tajvaninak a Ferrari SP51, melyet a 812 GTS, tehát a nyitható tetős V12-es alapjaira terveztek.

Arányaiban könnyen felfedezhető a rokonság, mert az SP51-nek is elnyújtott motorházteteje van, mögötte kétfős kabinnal és egy szép ívekből rajzolt fara, de az egész autót átdolgozták. Szimulációkat és szélcsatornás teszteket végeztek a mérnökök, hogy elérjék a kívánt vezetési élményt és a vonalakat.

Háromrétegű piros fényezését, a Rosso Passionalét kifejezetten az SP51-hez keverték, a kék és fehér csíkozás pedig az amerikai NART csapat színeire utal. A North American Racing Team Luigi Chinetti, a helyi forgalmazó nevéhez köthető, akinek célja ezzel is az olasz márka értékesítésének elősegítése volt.

6,5 literes, V12-es szívómotorja 800 lóerőt ad le 8500-as fordulaton és közel 720 Nm nyomatéka van, ami a Getrag 7 sebességes, duplakuplungos automata váltóján keresztül hajtja a hátsó kerekeket, ahogyan egy igazi sportautóhoz illik.

Fényszórói és karbon betétes felnijei is különleges darabok, a szénszálas elemeket egyébként több helyen is használták, de a leglátványosabb a hátsó lebegő oszlop. Utasterében piros kárpitozás és a külsőhöz passzoló fehér és kék színek köszönnek vissza, így megvan a szélvédő nélküli barchetták élménye.

Nem kifejezetten múltidéző, de az SP51-eshez az 1955-ös Ferrari 410 S adta az ihletet.

Olyan pilóták versenyeztek a Scaglietti karosszériás, több mint 330 lóerős Lampredi V12-es motorral szerelt 410 S-sel, mint Juan Manuel Fangio, Phil Hill vagy akár Carroll Shelby, akinek állítólag maga Enzo Ferrari mondta, hogy ez volt a legjobb autó, amit valaha épített. Ennek az autónak az értéke a legutóbbi aukciós eredmény szerint 23 millió dollár.

Épp olyan egyszeri és megismételhetetlen kreáció, mint az SP51-es, aminek bőven van esélye, hogy a jövőben hasonlóan értékes darab váljon belőle, csak épp versenymúlt nélkül.

Ez is érdekelhet:

SP48 Unica néven mutatták be a legújabb Ferrarit, amiből csak egy példány készül

A Ferrarinál ismét megmutatják, hogy akinek sok pénze van, annak ilyen egyedi autót terveznek.

Purosangue néven itt a Ferrari szabadidő-autója

12 hengeres szívómotorral nem egy tipikus SUV az első ötajtós Ferrari.

Csak egy példányban készült ez az összkerékhajtásos Ferrari

Aki elég gazdag, ilyet is kérhet Maranellóból.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Hatalmas, hétszemélyes elektromos jövőkép – BYD Tang-teszt

További cikkeink a témában
Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!
Hirdetés