Az ötvenes-hatvanas évek sportkupéit idézi a Ferrari legújabb modellje, a 12 hengeres, összkerékhajtásos BR20, amiből csak egyetlenegy példány készült egy tehetős vásárló megrendelésére.

Régen volt ennyire kiterjedt a Ferrari kínálata, mint manapság. A maranellói márka az utóbbi években egyre csak bővítette a választékát, a belépőmodell Portofino mellé megérkezett a stílusos túrakocsi Roma, ott a középmotoros F8 Tributo és a 12 hengeres 812 Superfast, a kínálatot pedig a plug-in hibrid 296 GTB és az ezer lóerős SF90 Stradale koronázta meg.

Fantasztikus barchettákat leplezett le a Ferrari

Új sorozat kezdete a Monza SP1 és SP2.

Mégis akadnak, akik nem tudnak ebből a kínálatból választani, esetleg már mindet beszerezték, és valami újat szeretnének. Számukra vezette be a Ferrari az Icona sorozatot, olyan extrém modellekkel, mint a Monza SP1 és SP2, és nekik készülnek a Special Projects modellek, ahol a tehetős vásárló gyakorlatilag saját modellt terveztethet magának.

A legújabb különlegesség a BR20 névre hallgat, és ezúttal is csak egyetlenegy példány készült belőle.

Az alapokat a GTC4Lusso adja, ami éppen egy éve került ki a gyártásból, de azzal ellentétben nem shooting brake karosszériás, és nem is négyüléses, hanem egy stílusos túrakocsi, ami olyan felmenőket idéz, mint a 410 Superamerica és az 500 Superfast.

Szemből nézve talán még felismerhető a GTC4Lusso rokonsága, de a Ferrarinál sokat dolgoztak rajta, hogy teljesen egyedi legyen a BR20,

amely a nagyobb hátsó túlnyúlásával 7,5 centiméterrel hosszabb is az alapokat adó sportkombinál. A 20 colos kerekek, a retró stílusú bőrkárpit, továbbá a csomagtartó szénszálas anyagból és tölgyfából készült borítása is mind egyedi.

A GTC4Lusso eredetileg 6,3 literes V12-es szívómotorral és 3,9 literes biturbó V8-as motorral készült, és a BR20 szerencsére az előbbit örökölte meg.

A 610 lóerős teljesítményt a shooting brake-hez hasonlóan mind a négy kerékhez továbbítja,

és bár a menetteljesítményeit nem árulták el, 3,4 másodperc körüli százra gyorsulásra számíthatunk.

A Ferrari azt sem közölte, hogy mennyibe került a megrendelőjének a BR20 megtervezése és legyártása, de biztosak vagyunk benne, hogy ha az összeg érdekelte volna, akkor nem engedhette volna meg magának. A megjelenése idején az alapokat adó shooting brake is szentségtörésnek számított, és a Ferrari hamarosan ismét merészet lép az utódja, a Purosangue crossover bemutatásával.

Ez is érdekelhet:

Csak egy készült ebből a Ferrariból, mégsem kell senkinek

Az SP30 ritka és méregdrága, de senki nem akarja megvenni.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lettem villanyborotva-hívő – Braun S9 Pro+-teszt

Itt az a Xiaomi, ami szembeszáll a csúcstelefonokkal

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

További cikkeink a témában
Mutatunk egy őszi fesztivált, ami az újbort és a libás ételeket ünnepli
Hirdetés