Az ötvenes-hatvanas évek sportkupéit idézi a Ferrari legújabb modellje, a 12 hengeres, összkerékhajtásos BR20, amiből csak egyetlenegy példány készült egy tehetős vásárló megrendelésére.

Régen volt ennyire kiterjedt a Ferrari kínálata, mint manapság. A maranellói márka az utóbbi években egyre csak bővítette a választékát, a belépőmodell Portofino mellé megérkezett a stílusos túrakocsi Roma, ott a középmotoros F8 Tributo és a 12 hengeres 812 Superfast, a kínálatot pedig a plug-in hibrid 296 GTB és az ezer lóerős SF90 Stradale koronázta meg.

Fantasztikus barchettákat leplezett le a Ferrari

Új sorozat kezdete a Monza SP1 és SP2.

Mégis akadnak, akik nem tudnak ebből a kínálatból választani, esetleg már mindet beszerezték, és valami újat szeretnének. Számukra vezette be a Ferrari az Icona sorozatot, olyan extrém modellekkel, mint a Monza SP1 és SP2, és nekik készülnek a Special Projects modellek, ahol a tehetős vásárló gyakorlatilag saját modellt terveztethet magának.

A legújabb különlegesség a BR20 névre hallgat, és ezúttal is csak egyetlenegy példány készült belőle.

Az alapokat a GTC4Lusso adja, ami éppen egy éve került ki a gyártásból, de azzal ellentétben nem shooting brake karosszériás, és nem is négyüléses, hanem egy stílusos túrakocsi, ami olyan felmenőket idéz, mint a 410 Superamerica és az 500 Superfast.

Szemből nézve talán még felismerhető a GTC4Lusso rokonsága, de a Ferrarinál sokat dolgoztak rajta, hogy teljesen egyedi legyen a BR20,

amely a nagyobb hátsó túlnyúlásával 7,5 centiméterrel hosszabb is az alapokat adó sportkombinál. A 20 colos kerekek, a retró stílusú bőrkárpit, továbbá a csomagtartó szénszálas anyagból és tölgyfából készült borítása is mind egyedi.

A GTC4Lusso eredetileg 6,3 literes V12-es szívómotorral és 3,9 literes biturbó V8-as motorral készült, és a BR20 szerencsére az előbbit örökölte meg.

A 610 lóerős teljesítményt a shooting brake-hez hasonlóan mind a négy kerékhez továbbítja,

és bár a menetteljesítményeit nem árulták el, 3,4 másodperc körüli százra gyorsulásra számíthatunk.

A Ferrari azt sem közölte, hogy mennyibe került a megrendelőjének a BR20 megtervezése és legyártása, de biztosak vagyunk benne, hogy ha az összeg érdekelte volna, akkor nem engedhette volna meg magának. A megjelenése idején az alapokat adó shooting brake is szentségtörésnek számított, és a Ferrari hamarosan ismét merészet lép az utódja, a Purosangue crossover bemutatásával.

Ez is érdekelhet:

Csak egy készült ebből a Ferrariból, mégsem kell senkinek

Az SP30 ritka és méregdrága, de senki nem akarja megvenni.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Nincs időm sportolni, de le akarok fogyni gyorsan! Hogy lehet ezt?

Neves olasz stúdió faragott kombit ebből a Bentley-ből

Verstappennek brutális pénzt kell kifizetnie, hogy idén is ott lehessen az F1-ben

További cikkeink a témában
Tíz dolog, amivel boldoggá tehetsz egy gamert karácsonykor
Hirdetés