A hetvenes évek végén a Fiat uralta a rali-világbajnokságot, és ehhez az eszköze a 131 Abarth volt, amiből a szabályoknak megfelelően utcai változat is készült. Ezek egyike a képeken látható gyönyörű veterán autó.

Az autókért kevésbé rajongók csak egy régi, szögletes autónak látják a 131-est, de nekünk örökre az a versenyautó ugrik be róla, amivel a Fiat a sikereit aratta a rali-világbajnokságon. Az Abarth és a Bertone közreműködésével épített raliautóval háromszor nyerték meg a konstruktőri bajnokságot 1977-ben, ’78-ban és ’80-ban, és a két utóbbi évben Markku Alén és Walter Röhrl ezzel az autóval szerezte meg az egyéni világbajnoki címét is.

A hétköznapi szedánt alaposan átépítették, hogy rajthoz állhasson a bajnokságban. Az Abarth mérnökei a hátsó merev tengelyt független felfüggesztésre cserélték, és kifejlesztettek egy kétliteres, 16 szelepes négyhengeres motort is, ami ötfokozatú sebességváltón keresztül juttatta az erőt a hátsó kerekekhez. Az utcai változat

a Weber karburátorral 140 lóerőre volt képes, csaknem kétszer annyira, mint az alapmodell.

A formáért már a Bertone felelt, a kétajtós karosszériákat félkészen kapták a Mirafiori gyárból. A motorháztetőt üvegszálas anyagból, az ajtókat alumíniumból készítették a tömegcsökkentés érdekében, a szélesített kerékjáratokat 15 colos Cromodora kerekekkel töltötték ki. A hűtéshez szükséges plusz légbeömlőkkel és a leszorítóerőt növelő szárnyakkal

a Fiat kétajtós limuzinjából igazi országúti versenygépet faragtak.
A szabályoknak megfelelően négyszáz darabot építettek a Stradale változatból,

és a képeken látható példánya kitűnő állapotban van. 2005-ben találtak rá Olaszországban, és akkor is csak 11 ezer kilométert mutatott az órája. A vásárláskor feltűnt, hogy a légszűrő hiányzott a motorról, ezért a későbbi problémák elkerülése érdekében teljesen felújították az erőforrást, kivétel nélkül eredeti Abarth alkatrészekkel.

A csodálatosan újszerű állapotban lévő 131 Abarth Rally Stradale

mindenkinek megdobogtatja a szívét, aki szereti a régi idők raliját, de közülük csak kevesen tudják a garázsukba állítani.

A Rosso Arancio, azaz vérnarancs színű, 1976-os évjáratú veteránt 12 181 kilométerrel kínálja a Silverstone Auctions, és a becslés szerint 120-150 ezer angol fontért megy majd el, ami 50-70 millió forintnak megfelelő összeget jelent.

Ez is érdekelhet:

Legendás raliautónak állít emléket az Abarth limitált szériája

Walter Röhrl bajnokautóját idézi az új Abarth 695.

Ötven éve jelent meg a nép Ferrarija – a Fiat X1/9-sztori

A formáját Gandini tervezte, De Tomaso beperelte érte a Bertonét, gyártásba Gianni Agnelli közbenjárására került a szokatlan nevű barchetta.

Minden idők legerősebb széria Fiatjai közt van egy pár meglepetés

Mutatjuk a tíz legerősebb Fiatot, az elsőt nem gondoltad volna.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Vonzó karácsonyi képekkel hangolunk az ünnepre

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Mondunk öt tuti tippet, hogy a sapkaszezonban is kifogástalan legyen a frizurád

A Player kérdése: Nálad már beütött a karácsonyi kajakóma?
0% Naná, és nagyon keményen.
50% Igen, de menedzselhető.
50% Szerencsére nem.
Ezekkel a fotókkal sokkal jobban telik a karácsonyi punnyadás – figyelmeztetünk, nehéz lesz abbahagyni
Hirdetés