Apró és zéró helyi emissziós fagyis furgont készített az 500e kabrióból a Fiat, hogy azok se maradjanak ki a nyári finomságból, akik nem mozdulnának ki London alacsony kibocsátású zónáiból.
Régi hagyománya van az igazán krémes és jó fagylaltnak az olaszoknál, a britek viszont a fagylaltos furgonokban vannak nagyon otthon. Ezek azonban már szinte teljesen kikoptak az utakról, a régiek pedig be sem tehetik a lábukat a londoni ULEZ (Ultra Low Emission Zone) területekre. A Fiat 500e kabrióból átalakított mozgó fagyizó viszont meghódíthatja ezeket a helyeket.
Különösen aktuális a Fiat fagyis 500-asa, hiszen 2023 nyarán különösen forró napokkal találkozhatnak azok, akik Angliában járnak.
Napi háromszáz embert képes kiszolgálni az átalakított 500e, mely a hagyományos furgonoknál egyértelműen jóval kisebb, és nincs helyi károsanyag-kibocsátása. Ez mindenképpen jobb megoldás a régi módszernél, hiszen az öreg furgonok dízelmotorját mindig járatni kellett, hogy a fedélzeti berendezéseknek áramot termeljen. Éppen ezért Camden, Greenwich és Westminster City már korlátozta vagy betiltotta a belső égésű motorral szerelt fagyis furgonokat a zaj- és károsanyag-kibocsátási aggályok miatt. Ezt a korlátozást az évek során egyre több angol város is átveszi majd, Londonban pedig bővülni fog a zóna.
Klasszikus világoskék és krémszín idézi meg a régi fagyis furgonok hangulatát, melyet fehér Gelateria felirat dob fel.
Tökéletes alapnak bizonyult a nyitható vászontetős 500e, hiszen a tető nyitása után rögtön felpattintható a konzolokra a napernyő, és kezdődhet az árusítás. A hűtőpult és a tárolók a hátsó ülés helyén vannak, az utasülés kiszerelésével pedig a kiszolgálónak is épp elegendő hely jut az utastérben mozogni. Ha nincs kiszolgálás, akkor néhány összecsukható széket és asztalt az utasülés helyén is lehet szállítani, így aztán tényleg egy komplett kis fagyizót csomagoltak be az elektromos 500-asba.
Ez is érdekelhet: