Fergeteges vezetési élményt és az olasz városi autókra jellemző élénkséget ígéri az Abarth 500e Turismo, amihez minden eszköze meg is van a sportos hangulatú elektromos apróságnak.

Élénk színével azonnal kitűnik a városi forgalom szürkeségéből az Abarth 500e Turismo, melyet lehet klasszikus formában is választani, de a nyitható vászontetős kabrióváltozattal lesz igazi az élmény. Az elektromos Fiat 500e sportváltozatán azonnal látszik, hogy itt a stílus mellé nagy kanállal mérik a szórakozást is.

Éles rajzolatú felnik és agresszív lökhárítók, valamint hangsúlyos Abarth felirat és skorpiólogók díszelegnek az autón.

Fehér és fekete színek mellett olyan élénk árnyalatokban mutatja meg igazi arcát az Abarth 500e, mint a kiemelőfilcekhez hasonló zöld vagy a klasszikus piros, de remekül áll neki a kék is. Mivel az új Abarth kizárólag elektromos hajtással elérhető, ezért nem is lehet hozzá különböző hangos és durrogó kipufogókat kapni, viszont a Turismo esetében az alapfelszereltség része az Abarth Sound Generator.

Ez a rendszer a sebesség függvényében a korábbi benzines változat alapján készített hanggal festi alá a vezetést. Hogy a lehető legjobban hozza vissza a turbós benzinmotor hangulatát, ezért a Record Monza kipufogórendszerrel szerelt változat ihlette az 500e hangszórókból szóló orgánumát.

Utasterében sportülések találhatóak, melyek alcantara kárpitja egyértelműen sportos elem, a kontrasztos varrás pedig mindenütt visszaköszön.

Váltógomb és kuplungpedál már nincs benne, viszont a háromküllős sportkormányt perforált bőrrel borították, és az üléseken használt élénk színű cérnával varrják. A műszerfal továbbra is halványan emlékeztet az ős Fiat 500-ra, de itt már nagy szerepe van a digitalizációnak. Az óracsoport digitális, de a 7 colos kijelző múltidéző kerek házban van, és az Abarth-hoz igazított grafikával jelenik meg.

Központi érintőkijelzője 10,25 col átmérőjű, és telefontükrözésen túl saját navigációs szoftvere is van, melyet az Apple CarPlay mellett valószínűleg csak kevesen használnak majd. Sokkal érdekesebb a 7 hangszórós JBL prémium hifi, ami rendesen betölti a kis 500e utasterét zenével.

42 kWh kapacitású akkumulátorával egy feltöltéssel akár 265 kilométert is megtehet az Abarth 500e, a 85 kW-os töltővel pedig 5 perc alatt akár 40 kilométerre elég energiát szív magába, a 80 százalékos töltöttséget 35 perc alatt éri el.

Ez is érdekelhet:

Benzines hangon szól az elektromos Abarth 500e

Tudják az olaszok, hogy nehéz elengedni a morgós hangokat, ezért az Abarth 500e-nél akkor se kell lemondani róla, ha elektromos.

Az olasz dizájn az elektromos autózás korában is verhetetlen – Fiat 500e-teszt

Annyira cuki, annyira részletgazdag, annyira megunhatatlan, hogy szinte észre sem veszed, mennyire jó villanyautónak is.

3+1 ajtós változatban is itt az elektromos Fiat 500

Jön egy kisebb hatótávú, de olcsóbb kivitele is.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?

Szeretnél luxusban és csendben messzire menni? – Nissan Ariya-teszt

A Volvo végleg felhagyott a dízelmotoros autók gyártásával

További cikkeink a témában
Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?
Hirdetés