Lendületben van a Fisker, hiszen az Ocean után három újabb modellt jelentettek be. A kompakt Pear és a Rōnin kabrió mellett itt az Alaska pick-up, a platót meghosszabbító Houdini-ajtóval, és a világ legnagyobb pohártartójával.
Abban is a Tesla babérjaira tör a Fisker, hogy az új modelleket látványos termékbemutató show-n jelentik be. Az amerikai és az európai piacra is megérkező Ocean után három újabb elektromos autót mutattak be. A kompakt, mégis hatüléses Pear és az ezer lóerős, nyitható keménytetős Rōnin mellett jön az amerikai vevőknek fontos pick-up, az Alaska.
Az Ocean alapjára épül, ezért az amerikai piacon népszerű, 5,91 méteres Ford F-150-nél jóval kisebb az Alaska. A hossza 5,3 méter, ezért inkább a Ford Ranger méretosztályába tartozik, a plató mérete is ennek felel meg. Mégis lehet vele 2,8 méter hosszú tárgyakat szállítani,
a Houdini-ajtónak nevezett megoldással ugyanis egybenyitható a duplakabin a platóval.
Belső terében is van egy pár jó ötlet, a texasi vevők például örülni fognak a cowboykalap-tartónak,
és az amerikai piacon népszerű lehet a világ legnagyobb pohártartója, amibe a képek szerint egy több mint kétliteres palack is belefér. A riválisaihoz hasonlóan az Alaska orrában is van egy nagyobb, zárható, szigetelt tárolórekesz.
A Fisker egyelőre nem árulta el az Alaska teljesítményét, de többféle változatot kínálnak majd belőle, és már a belépőmodell is 7,2 másodperc alatt gyorsul százra, a csúcsváltozat pedig 3,9 másodperc alatt tudja le a sprintet.
A márka alapítója, Henrik Fisker szerint úgy hangolták, hogy kanyargós úton is élmény legyen vezetni az elektromos pick-upot.
A lényegesnek számító adatokat felfedték, például azt, hogy 75 és 113 kilowattórás akkumulátorral választható az Alaska, amivel 370 és 550 kilométer a hatótávolság, méghozzá a kevésbé megengedő amerikai mérés szerint. Még érdekesebb, hogy az USA-ban a Tesla Supercharger hálózatát is használhatja majd a pick-up, aminek gyártása 2025-ben indul.
Ez is érdekelhet: