A különleges dizájnja és az elképesztő paraméterei mellé egy igazán menő nevet kapott a régóta ígérgetett Tesla Roadster legújabb kihívója.
A range extender hajtással szerelt Karma nem jött be, de Henrik Fisker nem adta fel az álmát, és még erősebben tért vissza, ezúttal az elektromos autók közé. Az Ocean névre keresztelt crossovere egyre több piacon kapható, hamarosan érkezik a kisebb méretű testvére, a Pear, majd az amerikai piacon elengedhetetlen pick-up, az Alaska, és negyediknek egy olyan szuperautó, amit nehéz lenne a meglévő kategóriákba sorolni.
A neve ennél menőbb aligha lehetne, hiszen a japán szamurájok után Rōnin névre keresztelték.
A Fisker újdonsága első pillantásra sportkupénak tűnik, valójában négyajtós, felfelé nyíló első és hátrafelé nyíló hátsó ajtókkal, és ráadásul kabrió, szénszálas anyagból készült összecsukható tetővel. A Rōnin formáján látszik, hogy Henrik Fisker eredetileg dizájner, akinek olyan modellek megalkotása fűződik a nevéhez, mint az Aston Martin Vanquish és a BMW Z8.
A paraméterei alapján a régóta ígérgetett Tesla Roadster legújabb kihívója lesz a Fisker Rōnin,
hiszen a három elektromotorja együtt 1000 lóerős teljesítményre képes, amivel két másodperc alatt gyorsul százra, a végsebessége 275 km/óránál korlátozott. Az akkumulátor kapacitását nem árulták el, de azt igen, hogy a hatótávolsága 965 kilométer, ami a jelenleg kapható elektromos autókhoz képest jelentős előrelépésnek számítana.
A Fisker szerint a Rōnin belső tere nagyrészt újrahasznosított anyagokból készült, ezzel a leginkább fenntartható szuperautónak számít, a középre tett 17,1 colos képernyőjével pedig naprakész is. A képességeinek felel meg az ára, ami 385 ezer dollárnál kezdődik, és az első példányokra egy kicsit még várni kell. Csak két év múlva, 2025 második felében indulhat a sorozatgyártása, a limitált szériás Fisker Rōnin pedig csupán 999 példányban készül majd.
Ez is érdekelhet: