Versenyautónak született a Ford Escort RS Cosworth, és ez a Monte Carlo Edition minden porcikáján látszik a kiszélesített sárvédőitől a hatalmas hátsó szárnyáig.

Hosszmotoros és hátsókerék-hajtású volt az Escort a 60-as évek végétől egészen a harmadik generáció bemutatkozásáig. 1980-ban tért át a Ford kompaktja a keresztmotoros és elsőkerék-hajtású felépítésre, de ennek ellenére nem maradtak el a különböző sportmodellek. Az Escort RS Cosworth viszont ezek között is különleges.

1990-ben aztán ismét új Ford Escort érkezett, melynek sportváltozata az autózás igazi ikonja lett.

Ahogyan a korábbi Escortot, úgy ennek a gépházteteje alatt is keresztben állt a motor, valamint elsőkerék-hajtásúra tervezték. Ez azonban nem volt igaz arra az Escortra, melyen már néhány évvel a premier előtt dolgozni kezdtek a Ford SVO részlegének mérnökei. Mert ütős versenyautóra volt szükség, ehhez pedig minden rendelkezésre állt a Fordnál, viszont a Sierra már egyértelműen kiöregedett ebből a szerepből.

Mivel az Escort alapvetően teljesen más elrendezésű, ezért csupán az ajtók és a tetőpanel maradt meg a hétköznapi változatokból, minden más kifejezetten az Escort RS Cosworth-hoz készült. Karosszériáján markáns szélesítések vannak, a gépháztetején pedig ovális szellőzők, de kétség kívül a gigantikus hátsó szárny az autó legjellegzetesebb eleme.

Frank Stephenson formatervező még ennél is merészebbet képzelt el az Escort sportváltozatára.

Eredetileg három síkja lett volna a hátsó szárnynak, de végül a középső részt nem tartották meg az 1994-től négy éven át gyártott autón. Az Escort RS Cosworth nem az angliai Halewoodban vagy a Ford saarlouisi gyárában készült, hanem a Karmann karosszériaépítő cégnél a németországi Rheine városában.

2500 darab gyártását írták elő a homologizációs szabályok, de az Escort RS Cosworth népszerűsége hamar megnőtt, ezért a gyártást csak közel 7200 példány után állították le. 1994-ben jelent meg a Monte Carlo Edition limitált széria, mellyel Francois Delecour Monte Carlo-ban aratott győzelmét ünnepelték meg.

OZ felnik, Recaro Motorsport ülések, fém váltógomb és sorszámozott plakett a műszerfalon, valamint Monte matricák – ezekről könnyű felismerni a kétszáz darabos limitált Escortot.

Három színben volt rendelhető a különleges változat, melyek között szerepelt a zöld és a lila is, de a tizennyolcadik darabot fekete színben rendelték. Az autóban mostanra is alig több mint 62 ezer kilométer van, ennek megfelelően remek állapotban várja a várja a harmincadik évet, amivel veteránná válhat.

Gépházteteje alatt hosszában áll a kék szelepfedeles, 2,0 literes, négyhengeres Cosworth turbómotor, mely 227 lóerős teljesítményét 6250-es fordulaton adja le, maximális nyomatéka pedig 304 Nm. Ehhez a Ferguson ötfokozatú kézi váltója csatlakozik és összkerékhajtás. Az 1,3 tonnás Escort RS Cosworth 5,7 másodperc alatt gyorsul 100-ra és hátsó szárnnyal 232 km/óra a végsebessége.

Még a finomságok között is igazi különlegesség az Escort RS Cosworth Monte Carlo Edition, mely a 90-es évek egyik legsportosabb kompaktjából érik hamarosan értékes és gyűjtők által keresett veteránná.

Ez is érdekelhet:

A legutolsó Ford Escort RS Cosworth az első tulajdonosától eladó

Az utolsó Escort RS Cosworth nem akárkié volt, aki 80 évesen úgy döntött, hogy ideje eladni.

Gyönyörű ez a Ford Escort RS Turbo, ami Lady Dianáé volt

Csak fehérben lehetett rendelni ezt a modellt, de Diana számára gyártottak egy feketét.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

További cikkeink a témában
Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú
Hirdetés