A Ford egy párszor már elbúcsúztatta a gyártás vége felé járó GT-t, és most itt egy újabb utolsó széria, minden idők legextrémebb GT-je, amit közútra sem lehet vinni.

A 24 órás Le Mans-i futam elsöprő győzelmével a GT40 legendává vált a hatvanas években, és a Ford már kétszer is felélesztette az ikonikus szupersportautót. A jelenlegi generációja éppen a gyártásának vége felé közeledik, és GT LM néven be is mutattak egy búcsúszériát, de most kiderült, hogy nem az lesz az utolsó GT, ami készül.

A most leleplezett Mk IV minden idők legextrémebb GT-jének ígérkezik, és nem véletlenül különbözik már első ránézésre is az eddig ismert GT-től. A neve arra a szériára utal, ami a GT40-ből utoljára készült 1967-ben, és aminek a formája szintén jelentősen eltért a Le Mans győzteseként ismert korábbi generációétól.

Az új GT-vel a Ford annyira kifeszítette a határokat, amennyire csak lehetséges.

A motorjának teljesítményét 647-ről kereken 800 lóerőre növelték, az aerodinamikája a versenyautókat idézi, és még a fényszórók is csak jelzésértékűek. Nem csoda, hogy a GT Mk IV nem használható közúton, csak zárt pályán, mint a Ferrari FXX K.

Már a széria GT ára és limitált példányszáma is meghatározta, ki vehet belőle, és ez fokozottan igaz a Mk IV-ra, a Ford Performance műhelyében ugyanis csak 67 példányt építenek belőle, utalva a legendás ősmodell megjelenésének évére.

Ez is érdekelhet:

Most már tényleg ez lesz a legeslegutolsó Ford GT

Kétszer is növelték a limitált széria példányszámát, de aki eddig nem rendelte meg, végképp lemaradt a Ford szupersportautójáról.

A GT40 eredeti prototípusát idézte meg a Ford

A limitált szériás GT legendás festést kapott.

Egy darabka történelem ez a nyitott tetős Ford GT40

Csak ez az egy maradt meg az eredeti hatból, és most új garázst keres.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Tetszik ez a kis rönkház? Egy UAZ-ra építették

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

További cikkeink a témában