A Ford egy párszor már elbúcsúztatta a gyártás vége felé járó GT-t, és most itt egy újabb utolsó széria, minden idők legextrémebb GT-je, amit közútra sem lehet vinni.

A 24 órás Le Mans-i futam elsöprő győzelmével a GT40 legendává vált a hatvanas években, és a Ford már kétszer is felélesztette az ikonikus szupersportautót. A jelenlegi generációja éppen a gyártásának vége felé közeledik, és GT LM néven be is mutattak egy búcsúszériát, de most kiderült, hogy nem az lesz az utolsó GT, ami készül.

A most leleplezett Mk IV minden idők legextrémebb GT-jének ígérkezik, és nem véletlenül különbözik már első ránézésre is az eddig ismert GT-től. A neve arra a szériára utal, ami a GT40-ből utoljára készült 1967-ben, és aminek a formája szintén jelentősen eltért a Le Mans győzteseként ismert korábbi generációétól.

Az új GT-vel a Ford annyira kifeszítette a határokat, amennyire csak lehetséges.

A motorjának teljesítményét 647-ről kereken 800 lóerőre növelték, az aerodinamikája a versenyautókat idézi, és még a fényszórók is csak jelzésértékűek. Nem csoda, hogy a GT Mk IV nem használható közúton, csak zárt pályán, mint a Ferrari FXX K.

Már a széria GT ára és limitált példányszáma is meghatározta, ki vehet belőle, és ez fokozottan igaz a Mk IV-ra, a Ford Performance műhelyében ugyanis csak 67 példányt építenek belőle, utalva a legendás ősmodell megjelenésének évére.

Ez is érdekelhet:

Most már tényleg ez lesz a legeslegutolsó Ford GT

Kétszer is növelték a limitált széria példányszámát, de aki eddig nem rendelte meg, végképp lemaradt a Ford szupersportautójáról.

A GT40 eredeti prototípusát idézte meg a Ford

A limitált szériás GT legendás festést kapott.

Egy darabka történelem ez a nyitott tetős Ford GT40

Csak ez az egy maradt meg az eredeti hatból, és most új garázst keres.

És ezt olvastad már?
Igazi ritkaság az olaszoknak készült francia sportautó
További cikkeink a témában