Európa legkelendőbb konnektoros hibridje a Ford Kuga PHEV, mely a frissítéssel csinosabb és okosabb szabadidő-autó lett.

2008-ban jelent meg az első generációs Ford Kuga, melynek formaterve így évek távlatából sem hat igazán harmonikusnak, de mindent megszépített a 2,5 literes, öthengeres turbómotor, melynek közel 200 lóereje meggyőzően és legfőképpen baromi jó hanggal repítette a kompakt szabadidő-autót. 2024-ben viszont már az akár hangtalanul suhanó és vezetéstámogató rendszerekkel tömött, konnektorról tölthető hibrid Kuga jelenti a csúcsot.

Benzines, hibrid és plug-in hibrid változatban is elérhető a Ford Kuga.

Amerikában Escape néven árulják, de az európai Kuga a Valencia gyárból érkezik, a modellfrissített változatok elhagyták a dízelmotort. Az alapváltozatban egy 1,5 literes, háromhengeres turbós benzinmotor van 150 lóerővel és 240 Nm nyomatékkal, ehhez hatfokozatú kézi váltó csatlakozik és elsőkerék-hajtás. 1526 kilogrammos tömegével ez a legkönnyebb Ford Kuga.

Összkerékhajtású változatában (mely kizárólag a hagyományos hibridhez elérhető) nincs mechanikus kapcsolat, csak plusz egy villanymotor a hátsó tengelyen. A sima és a plug-in hibridben is egy Atkinson-ciklus szerint működő 2,5 literes, négyhengeres, szívó benzinmotor adja az alapot. A Kuga Hybrid 180 lóerős és akár 900 kilométert is mehet két tankolás között. A Kuga PHEV rendszerteljesítménye 243 lóerő, a 14,4 kWh-s lítiumion akkumulátort feltöltve pedig akár 69 kilométert is képes megtenni egyetlen feltöltéssel. A legerősebb Kuga 7,3 másodperc alatt gyorsul 100-ra és 200 km/óra a végsebessége.

Három felszereltségi szintje közül a Titanium az elegánsabb, az ST Line sportos, az Active pedig a Kuga SUV-os oldalát hangsúlyozza.

Hűtőmaszkja szélesebb, fényszórói laposabbak, az autó elején pedig keresztben fut végig a menetfény. A Dynamic Pixel LED fényszórók bevilágítanak a kanyarba, de a kereszteződésekben és a körforgalmaknál is megváltozik a világítás képe, hogy jobban megvilágítsák a gyalogosokat és a kerékpárosokat.

13,2 colos képátlójú érintőkijelző trónol a középkonzol tetején, melyen a legfrissebb, 5G kapcsolatos Sync fedélzeti rendszer fut, így nagyban jelenik meg a 360 fokos kamera képe. Vezeték nélkül kapcsolódik az Apple Car Play és az Android Auto, de az Alexa Built-in hangvezérlés is az alapfelszereltség része. Igazoltan gerincbarát az opcionálisan választható ülés, ezért tényleg hosszú távon élvezhető a Ford Kugában az utazás.

Ez is érdekelhet:

Éld meg a kaliforniai álmot a kabrió Mustang GT CS-sel

Igazi örömautó a mindennapokra a Mustang GT CS.

Terepen csapatós villanyautó a Ford Mustang Mach-E Rally

Ezzel már lehet teperni a zsombékosban.

A kockaforma Tourneo Courier lesz a Ford elektromos belépőmodellje

A Fiesta kifutása után ezzel a praktikus autóval indul majd a Ford kínálata.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Tetszik ez a kis rönkház? Egy UAZ-ra építették

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

További cikkeink a témában