Mostanra talán mindenki hozzászokott a gondolathoz, hogy egy elektromos crossover is viselheti az ikonikus paripás emblémát, mindenesetre a Mustang Mach-E érdekes színfoltja lett az elektromos autók egyre bővülő piacának. Mostantól még inkább, ugyanis a sportos GT mellé megérkezett a murvás kalandokra hangolt Rally változat, és ezzel lett igazán élvezhető a Ford elektromos autója.

Mindig is a sportos autóiért szerettük a Fordot, és ehhez az imázshoz nagyban hozzájárultak a raliban aratott sikerek. Az autórajongókat olyan legendás sportmodellekkel vették le a lábukról, mint az Escort Cosworth, a Fiesta ST vagy a Focus RS, és bár ezeknek már csak az emléke él bennünk, a Fordnál nem tűntek el azok az elszánt emberek, akik tudják, hogyan kell olyan autókat tervezni, ami beindítja a birtoklási vágyat. A Raptor például megmutatta, hogyan lesz off-road élményautó a haszonjárműnek szánt Ranger, és hasonló receptet követ a Ford elektromos crossovere, a Mustang Mach-E is az új Rally változatával.

Imelda mutatja be a Mustang Mach-E Rallyt ebben a videóban, ha pedig még több részletre vagy kíváncsi, olvasd végig a cikket!

Raliautók ihlették a stílusát

Számos pontján érezni, hogy nem az európai igények mentén tervezték, mégis meg lehet kedvelni a Mach-E-t azért, mert a legendás Mustang stílusát próbálja valóra váltani egy elektromos crossoveren. Nem mindenkinek jön be, mindenesetre a karosszéria formája nem sok más autóhoz hasonlítható, a szűkre húzott fényszórókkal és a hármas osztású hátsó lámpákkal a Mustang Mach-E egyedi jelenség. De ez nem jelenti azt, hogy ne lehetne még izgalmasabbá tenni.

Gazdag múltjából merített a Ford, amikor kitalálták, hogy a Rally lesz a Mustang Mach-E új változata.

A márka a kezdetek óta ott van a rali-világbajnokságon, három konstruktőri bajnoki címet nyertek, és az olyan versenygépek, mint az Escort Cosworth vagy a Focus WRC mindig is a rajongók kedvencei voltak. Nem lehetett kihagyni a lehetőséget, hogy az eleve kicsit magasabb építésű elektromos crossovert ralis stílusban építsék át.

Becsületükre legyen mondva, amit lehetett, azt megtették a Fordnál, hogy ralis stílusjegyekkel dobják fel az elektromos Mustangot. A legfeltűnőbbek a murvás pályára szánt versenyautó-kerekekre hasonlító, fehérre fényezett teli felnik, amik annyira telik, hogy nem is látszik mögötte a Brembo féknyergek piros színe. A Focus RS ihlette a hatalmas hátsó szárnyat, és az egészet még feltűnőbbé teszi a gyorsítócsíkokkal ellátott Grabber sárga fényezés, ami ráadásul alapáron jár.

Már csak a bukócső hiányzik

Mégse gondold, hogy bukócsővel merevített, ajtókárpit nélküli pilótafülkében fogod a kagylóülésekbe szíjazni magad a hatpontos övekkel, mert a Mustang Mach-E Rally annyira használható a hétköznapokon, amennyire csak lehetséges. Hosszához képest egészen tágas a belső tere, és bár a 402 literes csomagtartó kapacitása nem dönt rekordot, de nagy ötödik ajtón át könnyen pakolható, és az autó orrában is van egy rekesz az úti kellékeknek.

Szinte csak a részleteken venni észre, hogy a Mustang Mach-E Rally volánja mögé ültél be.

Az egyik maga a kormánykerék, ami fényes fehér betétet kapott, a másik az ülés, aminek a vállrészére szintén került ilyen betét, de a formája lehetne jobb oldaltartást adó. 15,5 colos, álló formátumú érintőképernyője egész jól használható, az alsó sávban egy érintéssel elérjük a gyakran használt funkciókat, minden mást pedig a 10,2 colos műszeregységen látjuk.

Meglepően széles a Mustang Mach-E kínálata, és már az alapmodellje is ígéretesen hangzik,

hiszen 268 lóerős motorja a hátsó kerekeket hajtja. A nagyobb akkumulátoros változat egy hajszálnyival erősebb, és kapható kétmotoros, összkerékmeghajtású kiadás is, mindenképp a nagyobb akkuval, és 375 lóerővel. De ez még nem minden, mert 487 lóerővel ott a sportos GT, és mindenképp ennek alapjára épül az újonnan bemutatott Rally változat.

A konfigurátorban egy kicsit elrejtették, de ha tudod, hogy a Rally tulajdonképpen a GT murvás talajra szánt testvére, akkor tudod, hogy a feláras csomagok közt megtalálod. Mégse gondold, hogy a Rally csomag kimerülne a feltűnő sárga fényezésben, a fehér felnikben és a dekorációs csíkokban, hiszen műszakilag is a nagyobb teljesítményhez és az új típusú igénybevételhez hangolták az autót. A két centivel megemelt futómű és az állítható lengéscsillapítás is ezt sejteti.

Szinte feleslegesen erős

Mondanunk sem kell, hogy 487 lóerővel és az indulástól azonnal elérhető 949 newtonméter nyomatékával a Mach-E Rally rendesen meg tud indulni, ha kéred. Szinte felesleges is ekkora teljesítmény, legalábbis biztosak vagyunk benne, hogy a szerényebb alapmodellje is bőven elég szórakoztató. Míg a GT változatot feleslegesen keménynek, és az itteni útjainkon kényelmetlenül rázósnak találtuk, addig a Rally az ellenkező irányból közelíti meg a dolgot.

Azok a kollégák, akik csak aszfalton vezették, annyira nem értették, hiszen a többi Mustang Mach-E-nél magasabb építésével nem olyan feszes, mint amit egy versenyautó által ihletett sportmodelltől várnál. De nem is az aszfalt az igazi terepe, amit jól mutat, hogy a 19 colos kerekekre gyárilag kerültek rá

a 235 milliméter széles négyévszakos abroncsok, amelyek a sűrűbb barázdájukkal jobban tudnak kapaszkodni a murvás utakon.
Ha igazán komolyan gondolod, akkor nemcsak a zabolátlan száguldást ígérő Untame változatot kell kiválasztanod,

hanem egy kicsivel lejjebb a RallySport módot is kapcsold be. A Mach-E-nek ekkor erősebb lesz a benzineseket idéző hangja, de még így sem zavaró, és a menetstabilizálója is több játékot enged az autó hátuljával. Sokat elmond, hogy a Ford michigani tesztközpontjában egy ralikrosszpályát építettek a Mach-E Rally tökéletesítéséhez.

Rettenetesen lehet élvezni a Mach-E Rally vezetését, ha nem a pályagépek útfekvését várod tőle, hanem örülsz neki, hogy lassítás nélkül rombolhatsz át az egyenetlenségeken, és a lazább murvás talajon is mindig talál tapadást, ha csak nem épp a csúszkálás a célod. Az autó alját kőfelverődés elleni védelemmel látták el, és a fékeket ugyan nagyobbra vették, elöl 385 milliméteres tárcsákkal, de a vezetés során kiderült, hogy nem a fékezés lesz a Mustang Mach-E erőssége.

Megkérik az árát

Sokkal inkább a ralis stílusa fogja megnyerni a vevőket, akiknek ezért az élményért mélyen a pénztárcájukba kell nyúlniuk. Már a Mustang Mach-E kisebb akkus, hátsókerekes alapmodelljének ára is 25 millió fölött kezdődik, és a csúcsmodellnek számító GT-ért közel 35 milliót kérnek. A Rally pedig csomagként rendelhető, az 1,2 milliós ára már nem sokat változtat a költségeken, ezért mindennél jobban elgondolkodtató a rendeléskor.

Az akkumulátora 91 kilowattórás, a legnagyobb a Mustang Mach-E egész kínálatában,

mégis meg kell elégedni az átlagos hatótávval. Az energiafogyasztása ugyanis már gyárilag is 21 kilowattóra, a hatótávja pedig inkább csak papíron 500 kilométer, a valóságban négyszáznak felelt meg. Az akár 150 kilowattos töltést az autóhoz csatlakoztatott okostelefon-applikáción is lehet követni, de szerintünk inkább felesleges volt érintőgombra cserélni a kilincseket.

Összegzés

Csak hálásak lehetünk a Fordnak azért, mert az elektromos autók korában is alkalmazza azokat a lelkes szakembereket, akiknek korábban a Fiesta ST-t és a Focus RS-t köszönhettük. A crossoverré emelt Mustangból persze nem tudtak sportautót faragni, de amit lehetett, azt megtették, hogy az aszfaltot elhagyva is emlékezetes élményeket nyújtson a Mustang Mach-E Rally. Nekünk nem kérdés, hogy a GT helyett ezt választanánk.

Ez is érdekelhet:

Nagy menüben adhatom? – Citroën C3 Aircross-menetpróba

Az elsők közt próbáltuk ki a Citroën új szabadidő-autóját, ami hétüléses és elektromos változatban is jó vételnek számít.

Meglepően jót tett az elektromosítás a Ford Pumának

Kipróbáltuk a Puma elektromos változatát. Lehet, hogy jobb, mint a benzines?

Ennél több nyomaték Ford személyautóban még nem volt

Rettenetesen gyors elektromos családi autó a Fordtól.

Ford Mustang Mach-E Rally

  • Teljesítmény, nyomaték: 487 LE, 880 Nm
  • Akkumulátor (bruttó): 98,7 kWh
  • Gyorsulás (0–100 km/óra): 3,6 mp
  • Végsebesség: 200 km/óra
  • Hossz/szélesség/magasság: 4750/1881/1648 mm
  • Tengelytáv: 2984 mm
  • Csomagtartó: 519 liter
  • Saját tömeg: 2254 kg
  • Tesztfogyasztás: 21 kWh/100 km
  • Alapár (2025): 35 900 000 Ft
  • raliautók ihlették a stílusát
  • rettenetesen menő lett
  • elképesztően megy
  • bátran lehet vele murván csapatni
  • egyébként egy praktikus családi autó
  • hatalmas akkumulátor van alatta
  • ülései tarthatnának jobban
  • feleslegesen erős
  • nem túl takarékos
  • borzasztóan drága
Player-méter
9
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen autóvezető vagy? Bírod a modern technológiákat? Tudd meg ebből a kvízből!

Fél percig tartott az F1 egyik legkellemetlenebb jelenete

Három F1-pilóta is örökre átkozni fogja a legőrültebb Kanadai Nagydíjat

További cikkeink a témában
A sportesemény, ami egyszerre fáj, felemel és függővé tesz
Hirdetés