Goodwoodban a fesztiválon nemcsak megmutatják magukat a legújabb modellek, de sokkal rajthoz is állnak a birtokon kialakított hegyi pályán, és ezen a versenyen idén egy Ford Transittal autózták a leggyorsabb időt.
Mára az egyik legnagyobb és legizgalmasabb eseménnyé nőtte ki magát a goodwoodi Festival of Speed, amit 1993 óta rendeznek meg, és egyre nagyobb népszerűségnek örvend. Ezt pedig az autógyártók is felismerték, és gyakran itt mutatják be a legújabb modelljeiket, jó párat pedig meg is futtatnak a birtokon kialakított hegyi felfutó pályán.
Sok új modellt még csak kényelmes tempóban vezetnek végig a pályán, de néhány belevaló típust autóversenyzők küldenek át az 1,89 kilométer hosszú aszfaltcsíkon a szalmabálák között. A rekordot húsz évig Nick Heidfeld tartotta egy V10-es Formula–1-es autóval,
majd jött Romain Dumas és az elektromos Volkswagen ID.R, ami a pálya új királya lett 2019-ben.
A jelenlegi rekordot 2022-ben állította be Max Chilton és a McMurtry Spéirling, egy villámgyors kis autócska olyan aerodinamikával, ami valósággal kiszippantja a levegőt az autó alól, rátapasztva az aszfaltra, és ez 39,08 másodperccel ragadta magához a goodwoodi hegyi felfutó abszolút rekordját.
Idén nem volt rekorddöntés, de a versenyt az ilyen pillanatok miatt is érdemes volt figyelni.
Az Alpine A110 és a Porsche 911 GT3 Cup mellett a legjobb időket olyan versenyautókkal menték, mint a Ford Puma Rally1 és a Lotus 77, de ott volt a leggyorsabbak közt a Czinger 21C szupersportautó és az R32-es Nissan Skyline GT-R is.
Az elsőségért azonban a Subaru WRX legújabb változata és egy elektromos Ford Transit csatázott.
A kettejük közül végül az 1400 lóerős elektromos pályagéppé épített Transit, az új SuperVan lett a gyorsabb 43,98 másodperccel, Romain Dumas-val a volánnál, ami igencsak figyelemreméltó az autó méreteit és tömegét tekintve. A 670 lóerőre izmosított négyhengeres turbómotorral hajtott Subaru WRX, a Project Midnight végül második lett a 46,07 másodperces idejével.
(Képek: Goodwood Festival of Speed)
Ez is érdekelhet: