Régen hallottunk a Hennessey készülő szupersportautójáról, pedig a Venom F5-ön azóta is dolgoznak a texasi cégnél, hogy a világ leggyorsabbja legyen.

Még 2017-ben mutatta meg John Hennessey az új szupersportautóját, amivel a világ leggyorsabbja címre pályáznak. A texasi gyártó egy rövid időre már elvette a sebességrekordot a Bugattitól a Lotusra épülő Venom GT-vel, de az utódjaként fejlesztett Venom F5 nemcsak teljesen egyedi konstrukció, hanem sokkal gyorsabb is lesz nála.

Egy évvel ezelőtt már a gyártásba kerülő változatot leplezte le a Hennessey, és a Venom F5 prototípusán jelenleg is éppen dolgoznak, hogy valóban képes legyen 480 km/óránál nagyobb sebesség elérésére.

A Hennessey legújabb videójában azt mutatják meg, milyen, amikor a 6,6 literes V8-as leadja az 1841 lóerős maximum teljesítményét.

A végsebesség méréséhez a NASA segítségét kérik, ugyanis a Kennedy űrközpont kifutópályáját használják majd.

John Hennessey szerint azonban nem biztos, hogy elég lesz az öt kilométer hosszú szakasz, hiszen még a Venom GT is gyorsult volna, amikor a pálya vége felé fékezni kellett vele. 2014-ben azzal a modellel 435 km/órás sebességet értek el két mérés átlagával.

Időközben a Venom F5 harmadik példánya is elkészült, ami Mojave Gold színben egyszerűen gyönyörű lett:

A Venom F5-tel nem más a Hennessey célja, mint megdönteni a Bugatti által elért 490 km/órás nem hivatalos sebességrekordot.

A Chironnal a Volkswagen saját tesztpályáját használták, aminek a hossza megfelelő, azonban az aszfalt sajátossága miatt csak egy irányban futották meg a csúcssebességet, ami nem elég a hivatalos Guinness-rekordhoz.

A több mint kétmillió dolláros szupersportautó azonban már úgy is elég kelendő, hogy nem derült ki a végsebessége. A bemutatójakor egy éve még csak 14 példányt foglaltak le belőle, most már csaknem az összes elkelt a valaha készülő 25-ből.

Ez is érdekelhet:

Gyártásra kész változatban is itt az 500 km/órát célzó Hennessey

A NASA is besegít majd a Venom F5 végsebességének mérésében.

A Bugatti felhagy a sebességrekordok hajszolásával

Kiderült az is, miért nem lett Guinness-rekord az eredmény.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Gyártásba kerül a BMW gyönyörű tanulmányautója

Így lesz brutális élménygép egy John Deere kerti traktorból

Miért látjuk mostanában kevesebbszer a biztonsági autót az F1-ben?

További cikkeink a témában