Izgalmas csata folyik minden idők egyik leghíresebb és legveszélyesebb versenypályáján, a németországi Nürburgringen, ahol az egyre fogyatkozó hot hatch-ek egymást ütik ki a dobogó tetejéről. Most az új Honda Civic Type R szerezte meg a leggyorsabb elsőkerekes autó rekordját.
Ikonikus helyszín a Nürburgring közel 21 kilométer hosszan kanyargó aszfaltja, mely semelyik másik versenypályához nem hasonlítható. Változatos aszfaltja, a hullámvasútszerűen emelkedő és lejtő vonalvezetése és a szűk bukóterek miatt egyszerre nagyszerű fejlesztési helyszín az autógyártóknak és veszélyes terep még profi pilótáknak is.
Ha egy sportos autónak nincs körideje a Nürburgringen, azt nem is gondolják igazán komolyan.
Ahogyan lassan kihal a klasszikus kompakt műfaja, úgy lesz egyre kevesebb versenyző a hot hatch-ek között a leggyorsabb elsőkerék-hajtású autó vándorserlegért. Mert ezt a díjat csak nagyon rövid időkre szokás birtokolni, így az új Honda Civic Type R-nek is ki kell élveznie a pillanatot.
Tavasszal ideálisak a körülmények a rekordot érő körhöz, hiszen az aszfalt már jó hőmérsékletű és száraz, a levegő pedig a motornak kedvező hőmérsékletű. A Civic Type R gépházteteje alatt egy 2,0 literes, négyhengeres turbómotor 329 lóereje és 420 Nm nyomatéka tekeri az első kerekeket.
5,4 másodperc alatt gyorsul 100-ra és 275 km/óra a végsebessége, a robbanékonyságára pedig szüksége is van a profi pilótának.
7 perc 44,881 másodperces idővel állt most a dobogó tetejére az utcán is használható Michelin Pilot Sport Cup 2 gumikkal szerelt Civic Type R. Joggal merülhet fel, hogy a Megane RS Trophy-R 7 perc 40 másodperces ideje jobb a japán riválisnál, de a franciák még a 20,6 kilométeres vonalvezetésű pályán mentek, az új hivatalos mérés pedig a 20,8-asra vonatkozik, ahol a Renault-nak 7 perc 45,389 másodperc az ideje.
Ez is érdekelhet: