Izgalmas csata folyik minden idők egyik leghíresebb és legveszélyesebb versenypályáján, a németországi Nürburgringen, ahol az egyre fogyatkozó hot hatch-ek egymást ütik ki a dobogó tetejéről. Most az új Honda Civic Type R szerezte meg a leggyorsabb elsőkerekes autó rekordját.

Ikonikus helyszín a Nürburgring közel 21 kilométer hosszan kanyargó aszfaltja, mely semelyik másik versenypályához nem hasonlítható. Változatos aszfaltja, a hullámvasútszerűen emelkedő és lejtő vonalvezetése és a szűk bukóterek miatt egyszerre nagyszerű fejlesztési helyszín az autógyártóknak és veszélyes terep még profi pilótáknak is.

Ha egy sportos autónak nincs körideje a Nürburgringen, azt nem is gondolják igazán komolyan.

Ahogyan lassan kihal a klasszikus kompakt műfaja, úgy lesz egyre kevesebb versenyző a hot hatch-ek között a leggyorsabb elsőkerék-hajtású autó vándorserlegért. Mert ezt a díjat csak nagyon rövid időkre szokás birtokolni, így az új Honda Civic Type R-nek is ki kell élveznie a pillanatot.

Tavasszal ideálisak a körülmények a rekordot érő körhöz, hiszen az aszfalt már jó hőmérsékletű és száraz, a levegő pedig a motornak kedvező hőmérsékletű. A Civic Type R gépházteteje alatt egy 2,0 literes, négyhengeres turbómotor 329 lóereje és 420 Nm nyomatéka tekeri az első kerekeket.

5,4 másodperc alatt gyorsul 100-ra és 275 km/óra a végsebessége, a robbanékonyságára pedig szüksége is van a profi pilótának.

7 perc 44,881 másodperces idővel állt most a dobogó tetejére az utcán is használható Michelin Pilot Sport Cup 2 gumikkal szerelt Civic Type R. Joggal merülhet fel, hogy a Megane RS Trophy-R 7 perc 40 másodperces ideje jobb a japán riválisnál, de a franciák még a 20,6 kilométeres vonalvezetésű pályán mentek, az új hivatalos mérés pedig a 20,8-asra vonatkozik, ahol a Renault-nak 7 perc 45,389 másodperc az ideje.

Ez is érdekelhet:

329 lóerős az új Honda Civic Type R

Már 2022 nyarán bemutatták a Honda Civic Type R-t, mely japán ízt visz a hot hatchek világába. Most végre megtudhatjuk, milyen erős és mennyire gyors!

Nagy gyerekek nagy játékautója lesz a Honda Civic Type R

Erősebb nem lett a Honda Civic Type R, cserébe nyomatékosabb, okosabb és végre tényleg szép!

Lenyomta a Megane RS a Civic Type R-t a Nürburgringen

Behúzta a körrekordot a 300 lóerős Renault.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Nincs időm sportolni, de le akarok fogyni gyorsan! Hogy lehet ezt?

A világ minden nagyobb nyelvét érteni fogod ezzel a fordító fülhallgatóval

Fantasztikusan hatékony a Renault Filante Record 2025

További cikkeink a témában
Hogyan kezelik a milliárdosok a vagyonukat? Most te is megtudhatod!
Hirdetés