A villamosítás és a karbonsemleges jövőkép a legfontosabb célkitűzése a Hondának. Három új szabadidőautója mellett a Honda bemutatta elektromos robogóját is, amit a városban élő fiataloknak szán.
A kompakt méretű robogó igazi fiatalos urbánus jármű, elektromos hajtással. Nevét még egy darabig ízlelgetem, de a Honda e és az e:Ny1 után már nem csodálkozom semmin. Az elektromos robogó neve (és most megnézem a sajtóanyagban, mert nem sikerült megjegyezni) EM1 e: lett.
Ha a neve nem is a könnyű megjegyezhetőség jegyében született, a koncepció attól még nagyon ütős. Könnyen használható, kompakt méretű, akár két embert is elbír, ahol a jogszabályok ezt lehetővé teszik (nálunk sajnos nem). Legnagyobb vívmánya, hogy akkumulátora kiszedhető, ezért egyszerűen tölthető a lakásban. Két töltés és motorozás között remek kézi súlyzóként is használható, 10 kilós tömegével univerzális testedzési eszköz.
Az EM1 e: maximális hatótávolsága 1,5 kilowattórás akkumulátorával 41,3 kilométer,
ha beklikkeljük az ECON módot, ennél 7 km-rel lehet több. Végsebességére bólintsunk egy laza okést, a 45 km/óra semmiképp sem nevezhető csúcsteljesítménynek. Az akkumulátor mellett egyébként maradt hely a motoron egy kisebb bevásárlást elnyelő rekesznek is, és természetesen fontos helye van az USB csatlakozónak.
Legmenőbb része az energiamenedzsmentnek, hogy a Mobil Power Pack e: (ez a cserélhető akksi becsületes neve) nagyjából 2500-szor tölthető. Ha minden nap töltenénk, akkor ez majdnem 7 évet jelent. De a Honda célja, hogy bérleti vagy lízingkonstrukcióban is elérhető legyen az akkumulátor, hogy ezért se kelljen aggódni.
Norvégiában nagyjából 600-700 ezer forintnak megfelelő árat terveznek, nálunk ennél valamivel magasabb belépővel kell számolni. A Honda egyébként nem áll meg a motorok elektromos átállásával ennél az egy darabnál, 2025-re további tízet terveznek bemutatni.
Ez is érdekelhet: