A villamosítás és a karbonsemleges jövőkép a legfontosabb célkitűzése a Hondának. Három új szabadidőautója mellett a Honda bemutatta elektromos robogóját is, amit a városban élő fiataloknak szán.

A kompakt méretű robogó igazi fiatalos urbánus jármű, elektromos hajtással. Nevét még egy darabig ízlelgetem, de a Honda e és az e:Ny1 után már nem csodálkozom semmin. Az elektromos robogó neve (és most megnézem a sajtóanyagban, mert nem sikerült megjegyezni) EM1 e: lett.

Ha a neve nem is a könnyű megjegyezhetőség jegyében született, a koncepció attól még nagyon ütős. Könnyen használható, kompakt méretű, akár két embert is elbír, ahol a jogszabályok ezt lehetővé teszik (nálunk sajnos nem). Legnagyobb vívmánya, hogy akkumulátora kiszedhető, ezért egyszerűen tölthető a lakásban. Két töltés és motorozás között remek kézi súlyzóként is használható, 10 kilós tömegével univerzális testedzési eszköz.

Az EM1 e: maximális hatótávolsága 1,5 kilowattórás akkumulátorával 41,3 kilométer,

ha beklikkeljük az ECON módot, ennél 7 km-rel lehet több. Végsebességére bólintsunk egy laza okést, a 45 km/óra semmiképp sem nevezhető csúcsteljesítménynek. Az akkumulátor mellett egyébként maradt hely a motoron egy kisebb bevásárlást elnyelő rekesznek is, és természetesen fontos helye van az USB csatlakozónak.

Legmenőbb része az energiamenedzsmentnek, hogy a Mobil Power Pack e: (ez a cserélhető akksi becsületes neve) nagyjából 2500-szor tölthető. Ha minden nap töltenénk, akkor ez majdnem 7 évet jelent. De a Honda célja, hogy bérleti vagy lízingkonstrukcióban is elérhető legyen az akkumulátor, hogy ezért se kelljen aggódni.

Norvégiában nagyjából 600-700 ezer forintnak megfelelő árat terveznek, nálunk ennél valamivel magasabb belépővel kell számolni. A Honda egyébként nem áll meg a motorok elektromos átállásával ennél az egy darabnál, 2025-re további tízet terveznek bemutatni.

Ez is érdekelhet:

Ez a motor mindenre jó, de idő kell, hogy megszeresd – Honda NT1100-teszt

Két dolgon lepődött meg szerzőnk a Honda túragépével gurulgatva: hogy mennyire nézik, és hogy milyen hamar lekívánkoznik róla.

Robogó ez még, vagy már nem robogó? – Honda Forza 750-teszt

Duplakuplungos automata váltó, kulcs nélküli nyitás-indítás, mobiltelefon-vezérlés a kormányról: ilyen trükkjei vannak a Honda Forza 750-nek!

A Honda máris átszabta a hibrid kisautóját: itt a sportosabb Jazz

Erősebb és sportosabb lett a Jazz az új modellévre.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Könnyű kérdés, hogy mikor mutatták be ezeket az autótípusokat. Vagy mégsem?

További cikkeink a témában
Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!
Hirdetés