Volt már nálunk a Honda e:Ny1, vezettük külföldön is, most viszont egy hosszabb távú teszten próbáljuk ki, milyen az, amikor mindennapos használatú elektromos autóként kell helytállnia.

Valamiért a Honda e:Ny1 nem kapja meg azt a figyelmet, ami kijárna neki. Pedig egy jól használható elektromos autó, kellemes megjelenéssel, barátságos belsővel, családi autóként is használható méretekkel. Biztos nem segít rajta, hogy a nevét se kiejteni, se megjegyezni nem tudom (a betűk és a sorrend megvan, csak azt nem tudom, melyik betű nagy és hol van kettőspont). Még szerencse, hogy más elektromos Honda most éppen nincs, ezért a Honda szalonban egyszerűen csak annyit kell mondani, az elektromos Hondát akarom. A piaci bevezetést az se tette könnyűvé, hogy 20 millió forint volt az indulóár, ez mostanra 17-re szelídült, ami teljesen versenyképessé teszi a Honda elektromos autóját.

Külső megjelenésével és belső méreteivel azért se lehet gond, mert az e:Ny1 tulajdonképpen a Honda HR-V elektromos verziója, minimálisan tér csak el egymástól a két autó.

Aki a hatalmas kijelzőt részesíti előnyben a hagyományos kapcsolókkal szemben, annak biztosan bejön, hogy az elektromos Honda 15 colos álló képernyőjéről kapcsolhatunk mindent, még a fűtés-hűtés gombjai is itt vannak. Az logikus és teljesen jól használható, hogy a képernyő három részre osztott, és dedikált helye van alul a fűtésszabályozásnak. Így sose kell keresni, nem bújik el a menüben.

A másik két képernyőrész viszont kicsit kaotikus, könnyű elveszni a menüben, és mintha arra se ment volna sok energia, hogy a különböző képernyőrészleteket egységes stílussal, betűkkel tegyék jól használhatóvá. De aztán telnek a napok, meg a kilométerek, és szépen hozzá lehet szokni, az ember egy idő után nagyjából tudja, hogy mit hol talál, és elboldogul vele. A gyári navigációt viszont nem sikerült megkedvelnem, szerencsére vezeték nélkül, CarPlayen keresztül működik a telefonos navigálás, ami teljesen rendben van.

Baromi jól megy, egész jól fogyaszt, a gyorstöltés azonban nem a barátja.

Saját autóként Tesla Model 3-ast használok, 2021-est, 55 kWh-s akkumulátorral. Nem vagyok meggyőződéses villanyautós, de azt se gondolom, hogy az elektromos autózás ördögtől való. Szerintem megvan mindennek a helye és a szerepe, az elektromos autózásnak leginkább városi-elővárosi használatban. Azt az elvet vallom, hogy elektromos autót csak annak lenne szabad vennie, aki otthon vagy a munkahelyén tudja tölteni.

Hosszabb útra sose indulok el villanyautóval, ezért a DC töltési teljesítmény számomra nem kritikus kérdés, de megértem, ha valaki a Honda 78 kW-os értékét kevésnek tartja, ez valóban jóval kevesebb annál, mint amit a konkurencia kínál. A bruttó 68,8, nettó 61,9 kWh kapacitású akkumulátorral nálam átlagos használatban nagyjából 350 km-t megy el, 100-zal többet, mint a saját Teslám. Ebből kiszámolható, hogy 17-18 kWh az átlagos fogyasztás.

Ez a plusz 100 kilométer azt jelenti, hogy nem kétnaponta, hanem háromnaponta kell töltenem, mert úgy általában napi 100 kilométert teszek meg.

Ennek a napi menetnek egy jelentős része autópálya, ahol a Honda nagyon jól érzi magát. Egyáltalán nem kívánkozik ki a belső sávból, még a legális tartományon túl is lelkesen gyorsul, a papíron 160-nak ígért végsebességet is képes túllépni. De ezt persze csak ott próbáltuk ki, ahol nem jár érte büntetés. A magyarországi autópályás közlekedésben tökéletesen megállja a helyét.

Egyébként az autó erejével egyáltalán nincs gond, sőt, a 204 lóerő és 310 Nm-es nyomaték gondot is tud okozni, ha lazább a talaj, nedves az út, vagy túlvállaljuk a kanyartempót.

De ha nincs kapkodás, nincs sietség, teljesen jól élvezhető az autó, a kormányzás, a futómű. Jól vezethető, jól érzi benne magát az ember, jó az üléshelyzet. Persze ez egy magas felépítésű autó, magasan ülünk benne, magasan van a kormány, de kényelmes az ülés, jól elérhető benne minden. A hondás részletek igazán jók és frappánsak.

Amit viszont sehogy sikerült megszoknom, az az, hogy az autónak konstans van valamiféle elektromos hangja, mintha egyfolytában be lenne kapcsolva a háttérben egy turmixgép. Bárhogy igyekeztem, nem sikerült csökkenteni a zajt, a trolis búgás mindenhova elkísért.

Tesztünk itt még nem ért véget, lesz még néhány hónapunk, hogy megnézzük, milyen a fogyasztás, ha csökken a hőmérséklet. Hogyan viselkedik az e:Ny1, ha mégis hosszabb útra kell menni vele. Megnézzük azt is, milyenek a szerviztapasztalatok, hogyan használható a Honda okosalkalmazása (amit sajnos egyelőre nem sikerült párosítani az autóval). Hamarosan folytatjuk.

Ez is érdekelhet:

Nem a legizgalmasabb, de a legjobb elektromos Honda az e:Ny1

Kényelmesen használható, üde megjelenésű, szerethető elektromos autó a Honda e:Ny1. De van elég jó ahhoz, hogy a Honda felhelyezze magát az elektromosautós térképre?

Magasan kezd az első plug-in hibrid Honda – CR-V e:PHEV-teszt

A sikeres típus hatodik generációjából nincs gyengén felszerelt, elektromos rásegítés nélküli és hétüléses, van viszont jól használható, tágas, fullos, családi használatra ideális változat.

Jópofa és hasznos ez az elektromos Honda

A retró dizájn még nem minden, ez a Honda tényleg kíméli a környezetet.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

750 kilométeres hatótávot ígér a DS következő elektromos autója

További cikkeink a témában
Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!
Hirdetés