Egyszerre több irányba is elindul az elektromos autóival a Honda, és az egyik az a koncepció, amit Sustaina-C néven immár Európában is bemutattak. A Jazz első generációját idéző kisautót örömmel látnánk gyártásban.

A retró formájú Honda e koncepció stílusa annyira bejött, hogy nem volt kérdés, azt az autót gyártásba kell adni, és csak sajnálhatjuk, hogy idén befejeződött a szeretnivaló elektromos mini pályafutása. A Honda közben többféle elektromos autó fejlesztésébe belefogott, együttműködött a GM-mel és még a Sonyval is, és most itt egy újabb irány.

1981-ben jelent meg az első Honda City, a 3,38 méter hosszú kisautót az európai piacon Jazz néven forgalmazták
Mintha csak a Honda e folytatása lenne az a koncepció, amit Sustaina-C néven mutattak be

előbb 2023-ban Japánban, majd idén Európában is. Csak rá kell nézni, és azonnal megállapíthatod, hogy akárcsak a Honda e-nek, ennek is nagyon eltalálták a dizájnját. Miközben az e-hez az első Civic adta az ihletet, addig ezt a nyolcvanas évekbeli City inspirálta.

Pedig nem is a formája a lényeg ennek az autónak, hanem a gyártási folyamat koncepciója.

A karosszériája akrilgyantából készül, amit leselejtezett régi autók hátsó lámpáinak burájából készítenek, és mivel ez az anyag festés nélkül használható, az autógyárak széndioxid-kibocsátásának jelentős részét pedig a fényezés adja, ezért akár 45 százalékkal is csökkenthető az emisszió.

Mindezt még jobban szemlélteti a Sustaina-C második változata, aminek a karosszériaelemeit eltérő színű és olvadáspontú műanyagokból állították elő,

ez okozza a fekete-fehér márványos hatását. Az így készülő idomoknak több előnye is van, például ellenállnak az időjárás hatásainak, az UV-sugárzásnak, és kisebb ütközések után visszanyerik az eredeti alakjukat.

A Sustaina-C további érdekessége, hogy a csomagtartójában elfér a Honda Pocket Concept motorkerékpárja, ami ideális a városon belüli rövidebb távok megtételére, ezzel is a Cityre utalva, amit az összehajtható Motocompo robogóval lehetett kapni. Bár az elektromos autó paramétereiről, teljesítményéről és hatótávjáról semmit sem tudunk, a fentiek alapján azt mondjuk, hogy a Hondának fontolóra kellene vennie a gyártását.

Ez is érdekelhet:

A Sony és a Honda közös autója egy lépéssel közelebb került a gyártáshoz

Ígéretesnek tűnik a két japán cég közös autója.

Formás sportkupé lesz a következő Honda Prelude

A Honda nem egy crossoverre használta el a Prelude nevet, és ennek csak örülhetünk.

Hiába tetszene, nem kapjuk meg a Honda legnagyobb elektromos autóját

A CR-V-nél is nagyobb Prologue nem Európának készült.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Hatalmas, hétszemélyes elektromos jövőkép – BYD Tang-teszt

További cikkeink a témában
Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!
Hirdetés