Japán számtalan kultikus járművének egyike a Motocompo, a Honda valaha készült legkisebb robogója, amit úgy terveztek meg, hogy összehajtva elférjen egy kisautó csomagterében. Most elektromos hajtással készült el a kései utódja.
A japán kei autók világa eleve imádnivaló, és akkor ott vannak még az olyan kiegészítők is, mint a Motocompo. A tündéri motorka a Honda valaha készített legkisebb robogója, amit úgy terveztek meg, hogy a kormányát és az ülését behajtva elférjen egy Honda City csomagterében – ezt a 3,38 méter hosszú kisautót az európai piacon Jazz néven forgalmazták.
A maga idejében a Motocompo nem volt átütő siker, 1981-től ’83-ig összesen 53 ezer példány készült belőle, mára viszont kultikus járművé vált, amit nagy becsben tartanak a gyűjtők. A Honda az eltelt évtizedek alatt többször is elővette az összehajtható motor ötletét, de csak koncepcióként, most azonban egy olyan modellt mutattak be, ami kapható is lesz.
A Motocompacto egyelőre csak az ohiói és kaliforniai Honda-kereskedésekben rendelhető meg 995 dollárért, és le sem tagadhatná, hogy a nyolcvanas évekbeli elődje ihlette. Mintha csak egy aktatáskára ülnénk fel, összecsukva mindössze 74 centi hosszú, 54 centi magas és csupán 9 centi széles. 19 kilogrammjával még nehéznek se mondhatjuk.
Az őse még benzines volt, egy 49 köbcentis, kétütemű motor hajtotta, ezért 49 kilogrammot nyomott, és fél méterrel hosszabb is volt – igaz, jobban hasonlított egy igazi motorkerékpárra. Az új Motocompacto természetesen elektromos hajtású, 0,7 lóerős motorja az első kereket hajtja, a végsebessége 25 km/óra.
A gyári adatok szerint egy feltöltéssel 19 kilométert képes megtenni, és az otthoni konnektorra csatlakoztatva 3,5 órába telik feltölteni. A Honda az új generációs elektromos autóihoz szánja praktikus kiegészítőnek, és bár első ránézésre nem annyira bájos, mint a benzinmotoros elődje, annál mégis jobban illik egy tiszta üzemű modern autóhoz.
Ez is érdekelhet: