A Jazz után a Honda újabb modellje is csak hibrid hajtással lesz kapható. A kompakt crossover HR-V új generációja letisztult formájával és praktikus utasterével is nyerő lehet.
A Honda megmutatta az első képeket a HR-V harmadik generációjáról. A japán gyártó még 2014-ben élesztette fel a nevet egy kompakt crossoverrel, és az idén érkező utódja a Jazz mintájára kizárólag hibrid hajtással lesz kapható. A bemutatása újabb lépés afelé, hogy 2022-ben az európai piacon eladott összes Honda képes lesz tisztán elektromosan haladni.
A műszaki paraméterek egyelőre nem ismertek, de nem tévedünk nagyot, ha a Jazzben látott e:HEV rendszerre számítunk.
Ott az autót elsősorban a 109 lóerős elektromotor hajtja, az 1,5 literes, négyhengeres szívómotor pedig az akkumulátort tölti, csak nagyobb sebességnél forgatja a kerekeket, és ez a tapasztalatunk szerint is kedvező fogyasztást eredményez.
A karosszéria méreteiről sem árult el semmit a Honda, de az már a képeken is látszik, hogy a sajátos formájú elődjéhez képest letisztultabb lett az új HR-V dizájnja. A szűkre szabott fényszórókkal és a legújabb divat szerint fénycsíkkal összekötött hátsó lámpákkal
talán nem túl karakteres, de legalább nem is megosztó a dizájn, ami ezzel még többeknek tetszhet.
A belső teret is teljesen áttervezték, a Jazz stílusában készült a minimalista műszerfal, de ahhoz képest árnyékoló alá kerültek a számlapok. A középkonzolon ott a Jazzből ismerős érintőképernyő, alatta külön klímavezérléssel, és
érdekesség a műszerfal két szélére tett forgókapcsoló, amivel a szellőzés légáramának irányát lehet szabályozni.
A praktikummal nem lesz gond, a HR-V megtartotta a Jazzből ismert felépítést az első ülések alá került üzemanyagtankkal, ezért a hátsó ülések felhajthatók, mint a moziszékek, vagy teljesen lesüllyeszthetők, hogy sík raktérpadlót kapjunk. A részletekre még várnunk kell, ahogyan a HR-V bevezetésére is, a Honda hibrid crossovere az év második felében érkezik Európába.