Nem sokkal azután, hogy a Honda felélesztette az Integra nevet a Civic sportosabb változatához, könnyen lehet, hogy a Prelude neve is visszatér a japán márka kínálatába. Európában sajnos nem számíthatunk a megjelenésére.

Két éve jelentette be a Honda, hogy újra előveszi az Integra nevet, és ha nem is egy dögös sportkupét, de a Civic sportosabb változatát mutatták be Integraként, amit elsősorban az amerikai és a kínai piacra szántak. Most kiderült, hogy a Prelude nevet is újra levédette a Honda, ami azt jelenti, hogy egy új Prelude bemutatását tervezi. Ebből az alkalomból tekintsük át, milyen sportkupékat gyártott ezen a néven a Honda!

Prelude (1978–1982)

Azt mondják, a Toyota Celica sikerét látva dönthettek a Hondánál úgy, hogy egy kompakt sportkupét mutatnak be. 1978-ban a korabeli Accord alapjára épült a kétajtós Prelude, ami akkor még csak 4,09 méter hosszú volt, és a 2+2 üléses modell érdekessége, hogy szériafelszerelésként kínálta a napfénytetőt. Az 1,6 és 1,8 literes motorja 80 és 90 lóerőt teljesített.

Prelude (1982–1987)

A Prelude 1982-ben bemutatott második generációja nemcsak jelentősen, 28 centivel nőtt meg, de már a nyolcvanas évek szögletes vonalvezetését hordta magán. Akkor jelent meg a Prelude jellegzetes bukólámpája, és ennél a szériánál vált elérhetővé a kétliteres, 16 szelepes motor, amivel a japán piacon 160 lóerőre nőtt a sportkupé teljesítménye.

Prelude (1987–1991)

A bukólámpás dizájnt az 1987-ben megjelent harmadik széria is megtartotta, a hossza pedig még tovább nőtt, 4,46 méteresre. A Prelude mégis azért lett emlékezetes, mert a világon az első nagy sorozatban gyártott modell volt, amelyet négykerék-kormányzással kínáltak, ezt a megoldást akkoriban több más márka is átvette, főleg a japánok.

Prelude (1991–1996)

A kilencvenes éveket vadonatúj Prelude indította, és az 1991-es negyedik generáció a kor divatjának megfelelően lágyabb vonalakra váltott. Búcsút intettek a bukólámpáknak, de megtartották a Prelude védjegyének számító hátsókerék-kormányzást. Európában a 2,0 és 2,3 literes, 133 és 160 lóerős motorok mellett a 2,2 literes, 185 lóerős VTEC-et kínálták.

Prelude (1996–2001)

Az új dizájn annyira nem jöhetett be, mert 1996-ban a Honda egy kicsit szögletesebbre rajzolta a Prelude ötödik generációját. A motorkínálat nem sokat változott, de a csúcsmodell teljesítménye ennél a szériánál érte el a 200 lóerőt. A mérsékelt eladások miatt 2001-ben utód nélkül búcsúzott a Prelude, a helyét az amerikai piacon a Civic és az Accord kupéváltozata vette át.

Meglátjuk, hogy mihez kezd a Prelude névvel a Honda, de ne legyenek illúzióink, valószínűleg többé már nem sportkupét jelöl a jól hangzó név. A legvalószínűbb, hogy egy elektromos hajtású crossovert mutatnak be Prelude-ként, de ne legyen igazunk.

Neked a Honda Prelude melyik generációja tetszik a legjobban?

Ez is érdekelhet:

Sosem múló szerelem – Honda Prelude

Bukólámpa, négykerék-kormányzás, napfénytető, hátsó ablaktörlő és örökké tartó japán technika. Ez nem lehet más, mint a Honda Prelude.

Sportos kompakt autóként tér vissza az Integra

Jövőre gyártásba kerül az új Integra, mutatjuk az első képeket.

Harminc ikonikus japán autó a kilencvenes évekből

Megtalálod közöttük a kedvencedet?

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

Amikor a világ legnagyobb autóversenyzői a Népligetben nyomták

További cikkeink a témában