A városi miniautók kategóriája lassan kiürül, de a Hyundai még látott benne fantáziát, bemutatta az i10 új generációját. A kiskocsi nemcsak jobban néz ki az elődjénél, hanem igényesebb és biztonságosabb is lett.

A szabadidő-terepjárók és crossoverek előretörésével egyre kevesebben választanak városi kisautót. A kategória olyan típusokból áll, mint a Renault Twingo, a Toyota Aygo és a Volkswagen up!, de egyre több gyártó jelenti be, hogy nem készít a minijéből utódot. A Hyundai nem tartozik közéjük, és kijött az i10 új generációjával.

A stílusa a 2013-ban bemutatott korábbi szériáét követi, de az ötajtós kisautó két centivel szélesebb és ugyanennyivel alacsonyabb lett, a tengelytávja pedig négy centit bővült, ami jobb kiállásúvá teszi. Fekete vagy piros tetővel is kérhető,

megvan rajta a Hyundai jellegzetes formájú hűtőmaszkja, és újdonság, hogy ennek két szélére kerültek a kerek nappali menetfények.

A méretéhez képest meglepően tágasnak ígérik az új i10-et, aminek a csomagtartója 252 literes.

A műszerfala eggyel nagyobb kategóriában is megállná a helyét, főleg mert akár 8 colos érintőképernyő is kerülhet rá, széria okostelefon-tükrözéssel,

opcióként vezeték nélkül töltéssel és gyári navigációval is. Az i10 mérete nem indokolja, de még tolatókamera is kérhető hozzá.

A motorkínálat az elődből lehet ismerős, az ezer köbcentis, 67 lóerős háromhengeres és az 1,2 literes, 84 lóerős négyhengeres benzines közül lehet választani, az ötfokozatú kézi helyett robotizált váltó kérhető.

Az i10 lehet, hogy a legkisebb Hyundai lesz, de ehhez is elérhetők a legújabb asszisztensek,

mint a városi vészfékező, a gyalogosfelismerő és a táblaolvasó rendszer.

Ez is érdekelhet:

És ezt olvastad már?
A BMW-nél nem tűnik el teljesen a kézi váltó, de nem is lesz olcsó