Emelet hasmagassággal, terepre szánt gumikkal és fekete műanyag lökhárítókkal a Hyundai Ioniq 5 XRT nem ijed meg a járatlan utaktól.
Izgalmas autók készülnek mostanában a Hyundainál, de még ezek közül is kiemelkedik az Ioniq 5 XRT változata, melyet arra készítettek fel, hogy murván is gondtalanul lehessen vele csapatni. Ezzel komoly ellenfelet mutattak a Ford Mustang Mach-E Rally-nak, mely szintén az elektromos szabadidő-autók mókásabb oldalát mutatja meg.
Mintha papírból hajtogatták volna, úgy néz ki a Hyundai Ioniq 5, melynek alapváltozata és az ütős Ioniq 5 N is remekül néz ki. A célszerű pixel mintázatú fekete lökhárítókkal és a 23 milliméterrel megemelt futóművel legalább annyira vagány az XRT is. A kifejezetten a modellhez tervezett 18 colos felniken aszfaltra és terepre is alkalmas gumik feszülnek, a karosszérián pedig minden kiegészítő fekete színű.
Feltűnőek a piros vonószemek, amiknek hasznát lehet venni a nehéz helyzetekben. Valóban számítottak arra, hogy nemcsak a stílusa miatt veszi az XRT-t, hanem próbára teszi majd terepen az autót. Ezért áttervezték a lökhárítókat, így az első terepszög 19,8 fokos, a hátsó pedig 30 fokosra nőtt.
Kizárólag Amerikában és csak a nagyobb akkumulátorral (77,4 kWh) elérhető a Hyundai Ioniq 5 XRT, melynek két villanymotorja 325 lóerős rendszerteljesítményt és 605 Nm nyomatékot rak össze. Ezzel már bőven lehet porolni a sivatagban.
Ez is érdekelhet: