A Hyundai N sportrészlege egyszerre két fantasztikus koncepcióautóról rántotta le a leplet, és az RN22e azért lehet érdekes, mert a nemrég bemutatott Ioniq 6 csúcsváltozata válhat valóra belőle.

Az elektromos autók kora nem jelenti azt, hogy nélkülöznünk kellene az izgalmas sportmodelleket, legalábbis erre utal a Hyundai két legújabb koncepcióautója. A hetvenes-nyolcvanas évek stílusát idéző N Vision 74 hidrogén-üzemanyagcellás hajtást kapott, míg az RN22e azért lehet érdekes, mert az Ioniq 6 N változatát vetíti előre.

A dizájnerek rendesen felpaprikázták az egyébként is kimondottan látványos Ioniq 6 formáját.

A nagyobb légbeömlővel, kiszélesített sárvédőkkel, rejtett hátsó ajtókkal, hatalmas hátsó szárnnyal és méretes diffúzorral az RN22e-nek mindene megvan, ami egy izgalmas sportlimuzinnak szükséges. Az extra elemeket ráadásul 3D nyomtatóval készítették hozzá.

A koncepcióautó ugyanarra az elektromos modelleknek szánt padlólemezre épül, mint az Ioniq 5 és 6, valamint a Kia EV6, és a technikája az utóbbi csúcsváltozatából származik. Az EV6 GT-ből ismerős két elektromotor összesen 585 lóerőre és 740 Nm-re képes, amivel

250 km/órával száguldhat, és a Kia adatai alapján 3,5 másodperc alatt gyorsulhat százra.
Az N részlegnél mindent bevetettek, hogy az Ioniq 6 leendő csúcsmodellje úgy viselkedjen, ahogyan azt a formája alapján elvárjuk.

Az első és hátsó kerekek között a kiválasztott üzemmód szerint osztja el a hajtást, az aktív nyomatékelosztás a kanyartulajdonságokat is segíti, és a hanggenerátor sem maradt el a tanulmányautóból.

Az akkumulátor a nagyobbik, 77,4 kilowattórás, míg a megállásról 400 milliméteres féktárcsák és négydugattyús nyergek gondoskodnak. Nem nehéz kitalálni, hogy az RN22e a majdani Ioniq 6 N előzetese, de arra egy kicsit még várnunk kell, elsőként a Hyundai Ioniq 5 N kaphatja meg az 585 lóerős hajtásláncot, várhatóan 2023-ban.

Ez is érdekelhet:

610 kilométeres hatótávval jön az új Hyundai Ioniq 6

Részletek is kiderültek az áramvonalas szedánról.

Mintha véletlenül gyártásba küldtek volna egy tanulmányautót – Hyundai Ioniq 5-teszt

Pedig a tanulmányautó még durvább volt. Panaszra így sincs okunk, főleg, ha az összkerekes, 72,6 kWh kapacitású csúcsváltozatot járathatjuk meg.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Magyarország ásványvíz-forrásai túracélpontnak is tökéletesek

Ezekből a fotelekből még nagyobb élmény filmet vagy meccset nézni

A mesterséges intelligenciával az otthoni wifid is megtáltosodik

További cikkeink a témában