A Hyundai N sportrészlege egyszerre két fantasztikus koncepcióautóról rántotta le a leplet, és az RN22e azért lehet érdekes, mert a nemrég bemutatott Ioniq 6 csúcsváltozata válhat valóra belőle.

Az elektromos autók kora nem jelenti azt, hogy nélkülöznünk kellene az izgalmas sportmodelleket, legalábbis erre utal a Hyundai két legújabb koncepcióautója. A hetvenes-nyolcvanas évek stílusát idéző N Vision 74 hidrogén-üzemanyagcellás hajtást kapott, míg az RN22e azért lehet érdekes, mert az Ioniq 6 N változatát vetíti előre.

A dizájnerek rendesen felpaprikázták az egyébként is kimondottan látványos Ioniq 6 formáját.

A nagyobb légbeömlővel, kiszélesített sárvédőkkel, rejtett hátsó ajtókkal, hatalmas hátsó szárnnyal és méretes diffúzorral az RN22e-nek mindene megvan, ami egy izgalmas sportlimuzinnak szükséges. Az extra elemeket ráadásul 3D nyomtatóval készítették hozzá.

A koncepcióautó ugyanarra az elektromos modelleknek szánt padlólemezre épül, mint az Ioniq 5 és 6, valamint a Kia EV6, és a technikája az utóbbi csúcsváltozatából származik. Az EV6 GT-ből ismerős két elektromotor összesen 585 lóerőre és 740 Nm-re képes, amivel

250 km/órával száguldhat, és a Kia adatai alapján 3,5 másodperc alatt gyorsulhat százra.
Az N részlegnél mindent bevetettek, hogy az Ioniq 6 leendő csúcsmodellje úgy viselkedjen, ahogyan azt a formája alapján elvárjuk.

Az első és hátsó kerekek között a kiválasztott üzemmód szerint osztja el a hajtást, az aktív nyomatékelosztás a kanyartulajdonságokat is segíti, és a hanggenerátor sem maradt el a tanulmányautóból.

Az akkumulátor a nagyobbik, 77,4 kilowattórás, míg a megállásról 400 milliméteres féktárcsák és négydugattyús nyergek gondoskodnak. Nem nehéz kitalálni, hogy az RN22e a majdani Ioniq 6 N előzetese, de arra egy kicsit még várnunk kell, elsőként a Hyundai Ioniq 5 N kaphatja meg az 585 lóerős hajtásláncot, várhatóan 2023-ban.

Ez is érdekelhet:

610 kilométeres hatótávval jön az új Hyundai Ioniq 6

Részletek is kiderültek az áramvonalas szedánról.

Mintha véletlenül gyártásba küldtek volna egy tanulmányautót – Hyundai Ioniq 5-teszt

Pedig a tanulmányautó még durvább volt. Panaszra így sincs okunk, főleg, ha az összkerekes, 72,6 kWh kapacitású csúcsváltozatot járathatjuk meg.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Könnyű kérdés, hogy mikor mutatták be ezeket az autótípusokat. Vagy mégsem?

További cikkeink a témában
Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!
Hirdetés