Középmotoros, hátsókerekes Hyundai, ami 3 másodpercen belül gyorsul 100-ra.

A koreai gyártó a Pekingi Autószalonon mutatta be új elektromos pályaversenyautó-koncepcióját, RM20e Racing Midship Sports Car néven. 810 lóerő, 960 Nm: hogy ezt az erőt a lehető legjobban lehessen uralni, a súlypont a talajhoz igen közel és középre került. A kocsi szabad magassága mindössze 80 mm. Az RM20e viselkedésében leginkább egy nagyon erős középmotoros, hátsókerék-hajtású sportautóhoz hasonlít a pályán, csak persze a hangja (amely elsősorban a hajtómű egyenes fogazású fogaskerekeiből származik) egészen más.

Az RM jelzést a Hyundai már nyolcadik éve használja azokra a prototípusokra, melyeken a később már N jelzéssel a szalonokba kerülő, utcai sportkocsik technikáját kísérletezik ki. Az RM20e műszaki tartalma is átkerül majd a közeljövőben egy olyan N modellbe, amely már kipufogógázok kibocsátása nélkül viheti tovább a korábbi N jelzésű Hyundai-ok hírnevét.

Az RM20e a Porsche Taycanhoz hasonló, elképesztő gyorsulással büszkélkedhet:  kevesebb mint 3 másodperc alatt gyorsul 100 km/h sebességre, 9,88 másodperc alatt 200-ra. A 800 voltos feszültségen üzemelő villanymotorok ugyan csak 20 másodpercig képesek folyamatosan leadni névleges csúcsteljesítményüket, de ennyi idő alatt a villany-Hyundai kétszer is felgyorsul 200-ra...

Michelisz csapata tüntetőleg nem áll rajthoz a hétvégi futamokon

A Hyundai szerint igazságtalanok velük a túraautó-világkupában.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Érzelmes interjút adott Verstappen a negyedik világbajnoki címe után

További cikkeink a témában