Nem az up! a Volkswagen első próbálkozása a miniautó-szegmensben: kicsinek kicsi volt, ahhoz képest viszont nagyon drága – nem is látunk belőle sokkal többet az utcán, mint Porsche Panamerából. Az up! tervezői figyeltek is, hogy ne a Lupo jusson az emberek eszébe. A belső tér sokkal inkább a Bogarat idézi, amelyre az klasszikus VW-felnire emlékeztető dísztárcsa is utalhat. Noha a Bogárhoz hasonló elsöprő sikerre nincs esély, a minivel az európai és az ázsiai piacon is kiemelkedő eredményt remélnek a németek.
A spórolásnak persze nyoma van: ablakemelő gombból például a vezető és az utas oldalán is csak egy van, az üléseknek nincs külön fejtámlájuk, a kilincsek és a különböző kezelőgombok viszont krómezüst bevonatot kaptak, a kormánykerék küllőibe lakkozott betétek kerültek – a Volkswagen ezzel is mutatja, az olcsó nem feltétlenül teljesen fapados.
Az elsőként az up!-ban bemutatkozó háromhengeres motort háromféle teljesítménnyel lehet megvenni, 60, 68, és 75 lóerős kivitelben. Később jön egy földgázzal hajtott 68 lovas változat is (ezt Magyarországon nem forgalmazzák majd), a tervek között szerepel még egy tisztán elektromos hajtású modell illetve egy GT up! is, amely 100 lóerővel repeszthet majd.
Az autóhoz rengeteg extra rendelhető, többek között – először a kategóriában – elektronikus koccanásgátló rendszer is, amely öt és harminc km/h sebesség között fékezi vagy akár megállítja az autót, ha akadályt érzékel előtte.
Átlagosan ötliteres fogyasztást és Magyarországon 2,5 millió forint körüli alapárat ígérnek, ami jó ajánlat lehet egy Volkswagenért.