A Megane nevét viseli a Renault legújabb tanulmányautója, mégsem a hagyományos kompakt modell közvetlen utódjáról van szó, hanem egy teljesen elektromos hajtású crossoverről, ami már jövőre gyártásba kerül.
A teljesen elektromos hajtású Dacia Spring nem az egyetlen újdonság volt, amit a Renault-csoport a minap leleplezett. A bemutatóra egy tanulmányautót is hoztak Megane eVision néven, ami azt mutatja meg, milyen tervei vannak a francia márkának az elektromos autók közt. A képeken látható autó ugyanis hamarosan gyártásba kerül!
A neve ellenére nem a jelenleg ismert Megane utódja lesz, hanem a jelenlegi kínálatot egészíti majd ki a teljesen elektromos crossover
hasonlóan, mint ahogyan az XCeed bővíti a Kia Ceed családját. Az újdonság ugyanarra az elektromos autóknak szánt padlólemezre épül, mint a nemrég bemutatott Nissan Ariya.
A 4,21 méter hosszú elektromos Megane 15 centivel rövidebb az ötajtós Megane-nál,
de mivel a tengelytávja 2,7 méter, és a Renault szerint a piac legvékonyabb akkumulátorcsomagja kerül a padlójába, tágas lesz a belső tér. A méretei egyébként a legnagyobb konkurensének tekinthető Volkswagen ID.3-éhoz állnak közel.
Az akkumulátor 60 kilowattórás, amivel átlagosan 450 kilométer a hatótáv, de városban 500 kilométert is képes menni egy feltöltéssel,
a villámtöltés akár 130 kilowattal is lehetséges lesz. Az elektromotorja 217 lóerőre és 300 Nm-re képes, és az első kerekeket hajtja, amivel az 1,65 tonnás Megane nyolc másodperc alatt gyorsul százra.
A Megane eVision ugyan egyértelműen tanulmányautónak néz ki, de a Renault szerint 95 százalékban egyezik a végleges modellel.
Nem véletlen, hogy a Megane család tagja lesz, a Renault sikermodelljéből ugyanis 25 év alatt több mint hétmilliót adtak el. Az elektromos crossover 2021 végén kerül gyártásba.