Az még hagyján, hogy a végső forma közel nem lett olyan izgalmas, mint a koncepciómodellé, de a hibrid hajtáslánc sem elég erős az új diri szerint.

Az Alfa Romeo a 2015-ben bemutatott Giulia óta nem örvendeztette meg a márkarajongókat új modellel. A márka az idén tervezte végre-valahára bemutatni és gyártani kezdeni a Tonale kompakt szabadidőautót. Most viszont úgy néz ki, még egy évet kell várni a kocsira, mert az új márkaigazgató nem elégedett a Tonaléval.

A PSA-FCA egybeolvadással létrejött Stellantis óriásvállat részeként az Alfa-Romeo új márkaigazgatót kapott Jean-Philippe Imparato személyében, aki a Peugeot-Citroëntől érkezve ült be új székébe. Az új főnök belső informátorok közlése szerint nem volt megelégedve a Tonale konnektoros hibrid hajtásláncának teljesítményével, elsősorban ezért „küldte vissza” átdolgozásra az autót a gyártásba kerülés előtt.

A Tonale koncepció-változata. A végeredmény nem lett ennyire erőteljes
Az Alfa közönségreakció-tesztelésre állította ki a Tonale egyik korai, még bőven előszériás példányát egy bemutatóteremben nemrég

Innentől kezdve már minden csak spekuláció, de talán arról lehet szó, hogy az új főnök az FCA-féle, a Jeep Compass illetve Renegade PHEV-ekből származó konnektoros hibrid rendszerrel nem volt elkápráztatva a Tonaléban. Ez a hajtáslánc egy 1,3 literes turbómotorból és vele együttműködő elektromos motorból áll. A rendszer összteljesítménye a benzinmotor hangolásától függően lehet 190 vagy 240 lóerő.

A PSA-tól érkező Imparato viszont látott már ennél különb számokat is a Tonale európai versenytársaiban. A Stellantis francia részlegeinél ugye ott van az a bizonyos 1,6 literes turbómotorból és egy vagy két elektromos motorból álló cucc, amelyet 225 illetve 300 lóerővel már jól ismerünk más, korábban PSA, immár Stellantis modellekből: a Citroën C5 Aircrossból, a DS 7-ből vagy az Opel Grandland X-ből. Hát milyen hülyén nézni már ki, ha ezek mellé a családias, polgári kocsik mellé megérkezne az új sportos konkurens, 35-60 lóerővel kisebb csúcsteljesítménnyel?

A prototípus
A valóság
Ahogy a dizájnerek képzelték a belteret
És ahogy jelenleg áll a fejlesztés

A változtatások miatt a gyári pletykák szerint a Tonale gyártásba kerülése Európában az idei évről átcsúszik 2022 elejére, az amerikai piac pedig csak a jövő év második felében láthat majd először Tonalét. Reméljük, megérik azok a bizonyos kért változtatások ezt a további várakozást az új Alfa Romeóra!

A Tonale Nápoly mellett, Pomiglianóban készül majd, ugyanabban az üzemben, ahol jelenleg a Fiat Pandát gyártják.

Utolsó Alfa-tesztünk – most úgy néz ki, 2022-ig nem is lesz újabb:

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Tetszik ez a kis rönkház? Egy UAZ-ra építették

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

További cikkeink a témában