Ketten meghaltak abban a texasi balesetben, amelyben egy Tesla Model S letért az útról és fának ütközött. A baleset azért érdekes, mert a hatóságok szerint senki sem ült a volán mögött.
Nem ez az első alkalom, hogy a főleg amerikai autósok a Tesla önvezetőnek hitt Autopilot-rendszerének határait próbálgatják, láthattad már azt a videót, amiben egy anyuka filmezte a fiát, aki éppen a hátsó ülésekre mászott menet közben. Most is hasonlóról lehetett szó abban a texasi balesetben, amiben ketten vesztették életüket.
A rendőrségi nyomozás még tart, de az már kiderült, hogy senki sem ült a volánnál,
az egyik férfi az első utasülésben, a másik hátul tartózkodott a baleset idején. A vizsgálat szerint Model S nagy sebességgel haladt, amikor egy kanyarban elvesztette az irányítást, fának ütközött és azonnal lángra lobbant, majd teljesen kiégett.
A tűzoltók több mint 30 ezer liter vizet locsoltak az autóra, órákig küzdöttek a tűz megfékezésével, az elektromos autók jellemzője ugyanis, hogy egymás után lobbannak lángra az akkumulátor cellái, amelyek még energiát tárolnak. A hasonló esetekhez a Tesla korábban azt javasolta, hogy érdemes megvárni, amíg teljesen kiég az autó.
A baleset feltehetőleg azért következett be, mert a két férfi rábízta az autó vezetését az Autopilot rendszerre,
és nem tudtak reagálni, amikor vissza kellett volna venniük az irányítást. A Tesla nem győzi hangsúlyozni, hogy nem teljesen önvezető rendszerről van szó, a sofőrnek mindig képesnek kell lennie az autó teljes irányítására.
A Tesla már közúton teszteli a teljesen önvezető asszisztenst, de úgy tudni, hogy megválik azoktól a bétatesztelőktől, akik veszélyesen feszegetik a rendszer határait. Elon Musk a balesetre annyit reagált, hogy ismét megosztotta a Tesla korábbi kutatását, ami szerint a bekapcsolt Autopilottal tízszer kisebb a baleset esélye, mint egy átlagos autóban.
Tesla with Autopilot engaged now approaching 10 times lower chance of accident than average vehicle https://t.co/6lGy52wVhC
— Elon Musk (@elonmusk) April 17, 2021