Saját hibrid rendszert fejlesztett a korábban Ssangyong néven futó KGM, és az ígéretes paraméterekkel rendelkező hajtásláncot elsőként a Torres kapja meg, a márka következő nagy dobása pedig az elektromos Musso pick-up lesz.
A Ssangyong jó áron adott megbízható szabadidő-terepjáróit egy ideje már KGM márkanéven kell keresni a magyarországi kereskedésekben is, a gyártó pedig az Actyon idén márciusi bevezetése után sem lassít, máris itt a következő újdonságuk, a középkategóriás méretű Torres hibrid változata, amihez saját hajtásláncot fejlesztettek.
A 4,7 méter hosszú Torres eddig egyféle 1,5 literes, 163 lóerős négyhengeres, turbós benzinmotorral volt kapható, és 1,5 literes a Torres Hybrid motorja is, de nem ugyanaz, hiszen egy kisebb furatú, nagyobb löketű erőforrást fejlesztettek hozzá, ami 150 lóerős és 225 Nm a nyomatéka.
A 177 lóerős, 300 Nm nyomatékú elektromotorral együtt a Torres Hybrid kombinált teljesítménye 204 lóerő.
A KGM hibrid rendszere párhuzamos, felváltva dolgozik a benzines és az elektromos motor
a fogyasztás és az emisszió csökkentésén. A rendszert úgy hangolták, hogy 100 km/órás sebességig haladhat tisztán elektromosan az autó, és a városi forgalomnak a 95 százalékát képes letudni az elektromotorral, a végsebessége pedig 180 km/óra.
A Torres fogyasztása ezzel jelentősen csökkent, a benzines modell automata váltóval még 8,5 litert fogyasztott, míg a 170 kilogrammal nehezebb Torres Hybrid gyári értéke 6 liter körüli. A hibrid modell csak elsőkerék-hajtású lehet, de öt üléssel is 700 literes a csomagtere, ráadásul
nem sokkal drágább, 13 millió forinttól induló ára csak 1,2 millióval több az automata benzinesénél.
Mostantól már rendelhető is a Torres Hybrid, az első példányok szeptemberben érkeznek, és a KGM máris bejelentette a következő nagy dobását. A Torres eVX alapjára épülő Musso EV egy 5,16 méter hosszú elektromos pick-up lesz, ami 420 kilométert képes megtenni egy feltöltéssel, és a BYD-tól vett akkumulátora 36 perc alatt tölthető 80 százalékosra.
Ez is érdekelhet:
















