Magyarországon is új névre váltott a Ssangyong, mostantól KGM néven találod meg a koreai terepjáró-specialista jó áron adott modelljeit. A névváltással együtt pedig megérkezett az első újdonság, ami már a KGM nevét viseli, el is vittük egy körre.

Nem biztos, hogy tudtad, de nem a Hyundai vagy a Kia számít a legrégebbi koreai autómárkának, hanem a Ssangyong, amely már hetven éve foglalkozik autógyártással. Az évtizedek során terepjáró-specialistává váltak, és jó áron adott, megbízható modelljeiket nálunk is elismerték és megszerették a vásárlók. A furcsa hangzású nevét is megszoktuk, most azonban itt az ideje megtanulni az új nevét, ami egyúttal új fejezetet kezd a márka történetében.

1954-ben indult a Ssangyong története, ami tele volt érdekes fordulatokkal. Még a márka képviselői is elismerték, hogy egy időben finoman szólva is megosztó dizájnjáról ismerték a márkát, de ennek egy ideje vége, a gyártó jelenlegi kínálata roppant karakteres, de európai szemmel is emészthető dizájnú modellekből áll. A múltban együttműködtek a Mercedesszel, voltak a Daewoo és a Mahindra birtokában, 2022-ben pedig új tulajdonoshoz kerültek.

Made in Korea

Koreai tulajdonosa az acélipartól a vegyiparig számtalan területen vitte sikerre a felvásárolt cégeket, és ez a terve az újdonsült autógyártójával is. Más piacokon már korábban meglépték, Magyarországon pedig most jött el az ideje, hogy a Ssangyong átadja a helyét a KGM-nek, amit kéj-dzsí-emnek kell ejteni. Nem szakítottak teljesen a múlttal, megőrizték az ikersárkányos emblémát, a modellek meglévő értékeire építve pedig feljebb pozicionálják a márkát.

Koreában tervezik és gyártják a Ssangyong, és most már a KGM modelljeit is, a jó ár-érték arányon kívül ezzel a magabiztos üzenettel veszik fel a harcot az európai hódításra indult kínai márkákkal szemben. Méghozzá van is mire építenie a márkát a régióban, így Magyarországon is forgalmazó AutoWallisnak, ami országszerte huszonegy kereskedést és szervizpontot működtet, és az ötéves gyári garanciát további öt évvel toldja meg.

Action + Young

Most pedig itt a KGM első új modellje, az Actyon, aminek a neve ismerős lehet a Ssangyong történelméből. 2005-ben ez volt a világ első kupéformájú szabadidő-terepjárója, évekkel a BMW X6 előtt, amivel megelőzte a korát, de a megosztó dizájnja akkor nem talált értő közönségre. A KGM szerint mégis elég jól hangzik a neve ahhoz, hogy idén visszatérjen, és a Ssangyong egyik legigényesebb modellje viselje.

A gyártó legutóbbi újdonsága a Torres, egy karakteresen szögletes szabadidő-terepjáró, ami a Korando és a Rexton közé érkezett a kínálatba. Az új Actyon pedig ennek az alapjára épül, de stílusosabb formájú lett, különösen a képeken látható rézbarnában mutat jól. A dizájnja tele van érdekességekkel, például

a nappali menetfény sávja a koreai zászlóban is megtalálható négy éltető erő, az ég, a föld, a tűz és a víz szimbólumát rejti.

Nagyvonalú térben

Magyarországi bemutatóján el is vittük egy körre a KGM újdonságát, és el kell ismerni, hogy a képeken még különös formája élőben meglehetősen menőn mutat, határozottan jó kiállása van a termetes, 4,74 méteres autónak. Beülve pedig modern és tágas tér fogad, amit ha nem is a legdrágább anyagokkal borítottak, de minden felületének van egy érdekes textúrája, ami mindenképpen képes jó minőségérzetet kelteni.

Meglepően hatalmas a kormánykereke, de ezzel véget is érnek a furcsaságok, letisztult stílusú műszerfala a modern autók receptje szerint készült. Mindent a két 12,3 colos képernyőn lehet kezelni, még a klímát is, amivel minimumra csökkentették a hagyományos gombok számát az utastérben. A Torreshez hasonlóan az Actyon is meggyőzően tágas, öt ülése mögött 668 literes csomagteret találunk, ami 1568 literesre bővíthető.

Mindene megvan

Műszaki tartalma a Torresből lehet ismerős, ami azt jelenti, hogy jelenleg csak a Tivoliban és Korandóban is szolgáló 1,5 literes, négyhengeres, turbós benzinmotorral választható. 163 lóerős teljesítménye és 280 Nm nyomatéka teljesen megfelelő, a hatfokozatú automata váltója is rendben teszi a dolgát, a fogyasztásának majd egy tesztben járunk utána. Az agilitását mindenesetre a választható Sport és Winter módokkal állíthatjuk a körülményekhez.

Más szabadidő-autókkal ellentétben az Actyon nagy előnye, hogy összkerékmeghajtású változatban is rendelhető,

amivel képes leküzdeni a könnyebb terepet. Sok más opciót nem lehet választani hozzá, csak a kéttónusú fényezést a fekete tetővel, a nyitható panorámatetőt, a 360 fokos kamerarendszert, továbbá a képeken látható barna-bézs helyett fekete vagy fekete-piros belső is kérhető, minden esetben bőrhatású kárpittal.

A felszereltsége egyébként elég teljes, a kétzónás klímán kívül a kulcsnélküli nyitás, a motoros csomagtérajtó és a 20 colos kerekek is szériában járnak a Premium szinthez. Lehet, hogy első hallásra soknak tűnik a 16 millió forintos ára, de a felszereltsége tényleg gazdag, az Actyon kínálata ugyanis ott kezdődik, ahol a Torresé befejeződik, és annál csak pár százezer forinttal kerül többe, megérheti annak, aki méretes szabadidő-autót keres.

Hibrid és elektromos jövő

Forgalmazója szerint az Actyon olyan modellek riválisa, mint a Nissan X-Trail és a Toyota RAV4, vagy a Škoda Kodiaq és a Renault Rafale, ebben a mezőnyben, ezzel a felszereltséggel pedig versenyképes az ára. És ez még nem minden, idén ugyanis a Torres, és év végén az Actyon is megkapja a KGM saját hibrid rendszerét, amit a BYD-val közösen fejlesztettek, 150 lóerős benzinmotorral és 177 lóerős elektromotorral ígéretesnek hangzik.

Nem ez a KGM egyetlen újdonsága, érkezik a Musso EV is, ami az elektromos Torres eVX platós változata lesz. 80,6 kilowattórás akkumulátora a BYD-tól származik, 204 lóerős elektromotorból egy vagy kettő kerül bele, utóbbi összkerékmeghajtásúvá teszi a féltonnás teherbírású pick-upot, ami abszolút egyedülálló lesz az európai piacon. Érdemes lesz figyelni tehát a KGM-re, ami az új nevén még ígéretesebb autókkal kíván hódítani.

Ez is érdekelhet:

Szürreális reklámokat forgatott Thuróczy Szabolccsal a Ssangyong

Elég, ha annyit mondunk, hogy az összes szerepet ő játssza. Igen, még a nőit is.

Nem fogod összekeverni mással a Ssangyong legújabb modelljét

Torres néven extravagáns szabadidő-terepjárót mutatott be a koreai márka.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Ha fotós csúcstelefont keresel, a Xiaomi 15 sorozatnál ne keress tovább!

A futás nem csak a rekortánpályán kezdődik! Íme az NN Ultrabalaton két magyar ultrafutójának edzéstippjei

„Ez a futás nemcsak a testünknek, a lelkünknek is jót tesz!” – Dupla körös futásokkal és kibővült charity programmal jön az NN Ultrabalaton

További cikkeink a témában
„Ez a futás nemcsak a testünknek, a lelkünknek is jót tesz!” – Dupla körös futásokkal és kibővült charity programmal jön az NN Ultrabalaton
Hirdetés