
A márka nevét hamarosan nálunk is KGM-re változtatják, de nekünk addig is Ssangyong marad a koreai gyártó, aminek a legújabb modellje a kupéformájú szabadidő-terepjáróknak állít ellenfelet a Torres alapjain.
Lehet, hogy a BMW X6 hozta divatba a kupéformájú szabadidő-terepjárókat, de az elsőt évekkel korábban, 2005-ben a Ssangyong készítette. A már akkor is merész típusairól ismert koreai gyártó Actyon néven dobta piacra a lejtős hátú SUV-jét, és most ezt a nevet vette elő az új tulajdonosa által fokozatosan KGM-re átnevezett Ssangyong a legújabb modelljéhez.
Az új Actyon a Torres alapjára épül, és a kupéformájú szabadidő-terepjárók ellenfele kíván lenni,
bár igazából nem kupéformájú, csak egy kicsit jobban döntött a hátsó szélvédője. Szerencséjére, mert ezzel inkább terepjárós formájú az új Actyon, ami 4,74 méteres hosszával, 1,91 méteres szélességével és 1,68 méteres magasságával kicsit hosszabb, szélesebb és laposabb, mint a Torres.
Ha láttál már Torrest, akkor ismerős lesz az Actyon formája, amihez a márka új dizájnvonalát gondolták tovább.
Szűkre szabott fényszórójával és hátsó lámpájával, világító hűtőmaszkjával és masszív idomaival divatos és feltűnő jelenség az új Actyon. A csomagtartója ugyan valamivel kisebb, mint a Torresnek, de így is hatalmas, 703 helyett 668 literes.
Dupla képernyős műszerfalával belül is a Torres berendezését idézi az Actyon, és a technika is abból kerül át.
1,5 literes, turbós benzinmotorja 170 lóerőre képes, a hatfokozatú automata sebességváltó széria, és összkerék-meghajtás is elérhető, a Torres EVX-hez hasonlóan elektromos változata is lehet. Mire pedig az Actyon megérkezik, addigra már nálunk is KGM lesz a Ssangyong neve.
Ez is érdekelhet: