
Legyen divatos formájú, stílusos alakú, legyen tágas és kényelmes, és legyen jól felszerelt, de ne kerüljön túl sokba! Pontosan ezt kínálja a Ssangyongból lett KGM márka első modellje, a régi nevet felelevenítő új Actyon.
Mire mind megszoktuk a Ssangyong nevét, és ki is tapasztaltuk, hogy megbízható autókat adnak jó áron, addigra elérkezett a megújulás ideje, és a gyártó neve KGM lett. Nem biztos, hogy mindenki egyetért a változtatással, szerintünk az eredeti neve különlegesebb volt, az új azonban modernebb, és nemzetközibb is egyben. Az új arculatot fokozatosan vezetik be, és az első modell, amit már KGM néven dobnak piacra, az új Actyon lett.
Nem véletlenül ismerős az Actyon neve, hiszen a Ssangyong egyszer már gyártott ezen a néven autót.
2006-ban jelent meg egy kupéformájú szabadidő-autóként, évekkel a műfajt sikerre vivő BMW X6 előtt, de akkor még nem talált értő közönségre, népszerűbb volt pick-upként. A KGM szerint pedig az Actyon neve még mindig elég jól cseng ahhoz, hogy visszavezessék egy olyan új modellen, ami felülmúlja a márkával kapcsolatos várakozásainkat.
Lehet, hogy nem tudtad, de nem a Kia vagy a Hyundai, hanem a Ssangyong számít a legrégebbi koreai autógyártónak. Már hetven éve foglalkoznak autógyártással, és a márka az évtizedek során terepjáró-specialistává nőtte ki magát. A jelenlegi kínálatuk is szabadidő-autókból áll, mint a kompakt Tivoli és Korando, a karakteresen szögletes Torres, aminek az alapjára épül az Actyon, továbbá ott van még az ütőképes Musso Grand és a méltóságteljes csúcsmodell, a Rexton.
Fel fogod ismerni
Sokáig arról ismerték a Ssangyong nevét, hogy rendkívül extravagáns dizájnnal sokkoltak, amit európai szemmel nem minden esetben tudtunk befogadni. Az utóbbi években azonban egyre csinosabbak a Ssangyongok, az új Actyon pedig még tovább megy ezen a téren, hiszen egyenesen menőnek nevezhető. Csak a kerekeken van márkajelzése, ez is hozzájárult ahhoz, hogy a jellegzetes formájú karosszéria alapján többen nézték egy kisebb Range Rovernek.
Hízelgő lehet a hasonlóság a KGM számára, mindenesetre a márka dizájnerei kitettek magukért,
hogy saját jogán is érdekes legyen az Actyon formája. A karosszéria tele van érdekes részletekkel, mint az ívelt nappali menetfények közt világító fénysáv, amelynek mintája a koreai zászlóban is megtalálható négy éltető erő, az ég, a föld, a tűz és a víz szimbólumát rejti. Szimpatikus, hogy ez a minta több helyen is visszaköszön, még az utastér hangulatfényében is.
Szűkre szabott menetfénye érdekes, feltűnő arcot ad az autónak, ami még embléma nélkül is erős karaktert mutat, és mint ennél a megoldásnál lenni szokott, a tompított fényszórót a lökhárítóban lévő fekete betétbe rejtették. Masszívak a visszapillantó tükrök és a hangsúlyos kerékjáratok is, a sárvédők domborításával határozott kiállása van az Actyonnak. A típus nevét a hátsó fénycsík közé, búra alá rejtették, ami szintén különleges megoldás.
Nagyobb, mint gondolnád
Mindenekelőtt jól eltalált arányai vannak az Actyonnak, ami 4,74 méteres hosszával a Nissan X-Trail és a Škoda Kodiaq között helyezkedik el méretben. Látványos fényjátékot játszanak a lámpák, amikor nyitjuk az autót, beülve pedig modern és tágas tér fogad, ami a Rextont leszámítva igényesebb, mint amit eddig a Ssangyongtól láttunk. Még ha nem is mindent a legdrágább anyagokkal borítottak, de minden felületnek van egy érdekes textúrája, ami képes jó minőségérzetet kelteni.
Meglepően hatalmas a kormánykereke, de ezzel véget is érnek a furcsaságok, letisztult stílusú műszerfala ugyanis a modern autók receptje szerint készült.
Ez azt jelenti, hogy mindent a két 12,3 colos képernyőn lehet kezelni, még a klímát is, amivel minimumra csökkentették a hagyományos gombok számát az utastérben. Csak a kormánykeréken vannak kapcsolók, a többi funkcióért a képernyő menüjében kell barangolnunk.
Szerencsére egyszerű az Actyon menüje, csempés kezdőlappal és az okostelefonokhoz hasonlóan felülről lehúzható gyorsgombokkal,
ahol a gyakran használt funkciókat érhetjük el gyorsan. Sajnos a klíma kezeléséhez többet kell lapozni a kelleténél, mert nem minden nézetben marad látható, és a magyar fordítás is helyenként megdöccen, a képernyő is lehetne kontrasztosabb, de összességében használható felületet hozott össze a KGM.
Lehet, hogy a világos belső, a homokszínű kárpit tette, de az Actyon tágasabbnak érződik a kategóriájánál, a hátsó üléseken is bőséges a hely. Csomagtartója öt üléssel 668 literes, a hátsó ülések ledöntésével 1568 literesre bővíthető. A komfortot növeli, hogy az Actyon tele van praktikus megoldásokkal, mint az első ülések közti tároló, a hátsó ülésfűtés, vagy a telefontartó zseb és a kabát- vagy táskaakasztó az első ülések hátulsó oldalán.
Mérsékelt technika
Formája alapján lehet, hogy egy nagyobb, tekintélyesebb motort képzeltünk bele, de mivel a Torres alapjára épül, ezért ahhoz hasonlóan egy 1,5 literes, 163 lóerős turbós benzinmotor dolgozik benne, ami a Tivoliban és a Korandóban is szolgál. Ez a modell már nincs kézi váltóval, a hatfokozatú automata is a szériafelszerelés része, és hogy rászolgáljon a gyártó örökségére, az Actyon is kérhető automatikusan kapcsolódó összkerékmeghajtással.
Meglepően csendes az Actyon motorja, a négyhengeres járása kisimult, és menet közben sem hallat sokat magáról.
Az automata váltója rendben teszi a dolgát, kitalálja, mi a feladata, nem kapunk érdemben többet akkor sem, ha saját kezünkbe vesszük az irányítást, a fokozatok kapcsolgatását. Az autó agilitását mindenesetre a választható Sport és Winter módokkal állíthatjuk a körülményekhez, ezekkel élénkebb vagy óvatosabb lesz az Actyon.
Ahol még lenne mit fejlődnie a KGM-nek, az a futómű hangolása, ami egy kicsit mintha mindent egyszerre akarna. Az úthibákon nem üt akkorát, hogy kikészüljünk tőle, de nem mondhatjuk annyira kényelmesnek sem, hogy példaként idézve áradozzunk róla. A kanyargós utakon sem ennek az autónak a kormánya mögött keressük a felejthetetlen élményeket, de
azt mindenképpen a javára kell írni, hogy biztonságos útfekvésű, masszívnak tűnő autó az Actyon.
Ha valamit még javíthatna a KGM, akkor az Actyon fogyasztása lenne az, amit nyugodt országúti szakaszon is nehéz volt levinni 8 liter alá, városban pedig 10 litert is elfogyasztott az autó, és bár lehet mondani, hogy ekkora autóhoz nem is annyira sok, ennél azért már bőven vannak jobb értékek a piacon. Az Actyon azonban még az idén megjelenik a KGM és a BYD által közösen fejlesztett hibrid hajtással, ahol a 150 lóerős benzinmotort 177 lóerős elektromotor egészít ki.
Minden benne van
Más szabadidő-autókkal ellentétben az Actyon nagy előnye, hogy összkerékmeghajtású változatban is rendelhető, amivel képes leküzdeni a könnyebb terepet. Sok más opciót nem lehet választani hozzá, csak a kéttónusú fényezést a fekete tetővel, a nyitható panorámatetőt, a 360 fokos kamerarendszert, továbbá a képeken látható barnás helyett fekete-piros vagy csupa fekete belső is kérhető, minden esetben bőrhatású kárpittal.
Feljebb pozícionálja a KGM, ezért úgy döntöttek, hogy az Actyon csak egyféle felszereltségi szinttel kapható,
és a Premiumban minden benne van, amire szükségünk lehet. A kétzónás klíma magától értetődő, de a kulcsnélküli nyitásért, az elektromos ülésállításért, a motoros csomagtérajtóért és a 20 colos kerekekért máshol mind felárat kérnek, ennek fényében pedig egészen jutányosnak tűnik az ára, ami 16 millió forintnál kezdődik.
Az Actyon kínálata ugyanis ott kezdődik, ahol a Torres választéka befejeződik. Míg abból 11 millióért kapni szerényebben extrázott alapmodellt, addig hasonló felszereltséggel az Actyon csak alig pár százezer forinttal kerül többe nála. Nemcsak méretben, de árban is közel áll a Kodiaqhoz, RAV4-hez és X-Trailhez, de azoknál a márkáknál csak jóval szerényebb alapfelszereltséget lehet kapni a 16 millió forint körüli áron.
Összegzés
Az újonnan bevezetett KGM talán az eddigi legjobb Ssangyongot készítette el, az Actyon ugyanis nemcsak a dizájnjával, hanem a használhatóságával, és mindenekelőtt az ár-érték arányával is megérdemli a figyelmünket. Az egyre erősebb kínai konkurenciával szemben is határozottan megállja a helyét a KGM, amit Koreában terveznek és gyártanak, ez pedig tovább növeli a bizalmat, és határozottan megfontolandó vétellé teszi.
Ez is érdekelhet:
- különleges formája van
- tágas és praktikus
- épp elegendő teljesítmény
- minden opció benne van
- versenyképes az ára
- kicsit megosztó a forma
- nagy a kormánykerék
- lehetne a markánsabb a futóműve
- fogyaszthatna kevesebbet