Bátor formatervvel és klasszikus szedán sziluettel a Kia K8 igazi különlegesség az elektromos szabadidő-autók tengerében, de ebből a csemegéből nem jut az európai piacra.
2021-ben mutatta be a Kia a több mint 5 méter hosszú és közel 2,9 méteres tengelytávú, klasszikus szedánját, mely merész lépés abban a világban, amiben az elektromos hajtás és a szabadidő-autók nem tűrnek meg mást maguk körül. A K8-ast nem is mindenhol árulják, Amerika és Európa is kimarad ebből a körből.
Letisztult vonalaival kellemes a Kia K8 utastere, éppen olyan, amilyen egy szedánhoz illik.
Harmonikusak az utastér formái, a központi érintőkijelző mellett pedig még jutott önálló kezelőfelület a klímának is, ezért könnyedén használható. A négyküllős kormányról nem spórolták le a gombokat, érdekesség az agyon lévő Kia logó, melyet jobbra toltak. Nincs hagyományos karja a nyolcfokozatú automata váltónak, a K8-asban egy tekerős kapcsolóval lehet menetirányt választani.
Motorválasztékából lesz igazán egyértelmű, hogy miért marad ki a K8-asnak az európai hódítás. Az alapmotor egy közel 200 lóerős 2,5 literes, négyhengeres benzines, a másik opció pedig a 3,5 literes, V6-os 300 lóerővel. Ahogyan a modellfrissítés előtt, úgy utána is lesz belőle egy 1,6 literesre épülő hibrid változat.
Függőleges első fényszóróival és a csíkban világító hátsó lámpákkal tökéletesen illeszkedik a Kia új autóinak sorába, az orr vékonyka hűtőnyílásai miatt pedig szinte elektromos autónak tűnik a K8 szedán. Erről azonban szó sincs, pedig egy kis homlokfelületű, áramvonalas villanyautó feldobná az utcaképet bármilyen kontinensen.
Ez is érdekelhet: