Semmit sem árultak el az új EV9 műszaki tartalmáról, mégis érdekes, hogy szinte változatlanul kerül gyártásba a másfél éve bemutatott tanulmányautó. A Kia legújabb elektromos autója a márka csúcsmodellje is lesz egyben.

Nagyot alkotott az EV6-tal a Kia, hiszen nemcsak egy merőben újszerű elektromos crossovert dobott piacra, de első koreai gyártóként az európai év autója díjat is elnyerte vele. Most pedig itt a folytatás, az EV9, ami a Kia eddigi legnagyobb modellje lesz az európai kínálatban, és szinte változtatás nélkül viszi gyártásba a tanulmányautó vonalait.

2021-ben tanulmányautóként még így nézett ki a Kia EV9

Másfél éve, 2021-ben mutatta meg az EV9 előzetesét a Kia, de akkor úgy gondoltuk, hogy a robusztus formájú szabadidő-autó stílusán még finomítanak. Most azonban a gyártásba kerülő változatról mutatták meg az első képeket, és be kell látnunk, hogy tévedtünk, hiszen az EV9 a koncepcióautó legtöbb dizájnelemét valóra váltja.

Számokat még egyáltalán nem közölt a Kia, ezért csak a tanulmányautó alapján sejthetjük, hogy közel öt méter hosszú lesz az EV9,

három méternél is hosszabb tengelytávval. A jókora SUV ezzel a Kia kínálatának igazi csúcsmodellje lesz, hiszen nemcsak a Sorentónál, de az amerikai piacra szánt Telluride-nál is nagyobb.

Az óriási méreteket mesés térkínálatra váltották. Mivel az alapoktól elektromos autónak épült, a padlóba épített akkumulátorral, ezért bőségesen tágas utasteret alakítottak ki hét üléssel, ahol még a harmadik sorban is elférnek felnőttek.

Még érdekesebb a hatüléses változat, aminek a második sorát meg lehet fordítani, hogy társalgó legyen az utastérből.
A határozott külsőhöz otthonos berendezést képzeltek el a Kiánál, ezért az EV9 világos színű, kéttónusú műszerfalat kap.

A kormánykerék mögötti széles panelre három kijelző került, két 12,3 colos képernyő mellett egy 5 colos érintőkijelző is a klímaberendezésnek, amivel a gombok számát minimálisra csökkentették.

A hajtáslánc paramétereiről csak találgatni lehet, a tanulmányautó kapcsán a 350 kilowattos villámtöltés lehetőségében és a 480 kilométeres hatótávban biztosak lehetünk, de a további részletekre sem kell sokat várni, mert az első képek után március végén adatokkal együtt leleplezik a Kia eddigi legnagyobb dobását.

Ez is érdekelhet:

Jókora kockaforma SUV lesz a Kia legnagyobb elektromos autója

Koncepcióból sorozatgyártásba kerül az EV9.

Mit tud mindennapi elektromos családi kocsiként a 2022-es Év Autója? – Kia EV6-teszt

228 lóerő és 350 Nm a hátsó keréken, csendesen, takarékosan, kényelmesen előadva. Klasszikus boldogság egy hipermodern Kiában.

Majdnem ideális – Kia Niro PHEV-teszt

A Niro sikeres első generációját egy feltűnőbb, a kategóriából felfelé kiemelkedő utód váltotta. Azért gondoskodtak róla, hogy ne legyen mindenben jobb.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Az Asus dobja piacra elsőként az AI-laptopok új generációját

Te mit csinálnál, ha ütköznél az autópályán? Ők sétálgatni kezdtek

Leszedették az olasz trikolórt a Fiat Topolinóról, mert nem elég olasz

További cikkeink a témában
Titkos helyek, amiket csak a hajósok ismernek Horvátországban
Hirdetés