Semmit sem árultak el az új EV9 műszaki tartalmáról, mégis érdekes, hogy szinte változatlanul kerül gyártásba a másfél éve bemutatott tanulmányautó. A Kia legújabb elektromos autója a márka csúcsmodellje is lesz egyben.

Nagyot alkotott az EV6-tal a Kia, hiszen nemcsak egy merőben újszerű elektromos crossovert dobott piacra, de első koreai gyártóként az európai év autója díjat is elnyerte vele. Most pedig itt a folytatás, az EV9, ami a Kia eddigi legnagyobb modellje lesz az európai kínálatban, és szinte változtatás nélkül viszi gyártásba a tanulmányautó vonalait.

2021-ben tanulmányautóként még így nézett ki a Kia EV9

Másfél éve, 2021-ben mutatta meg az EV9 előzetesét a Kia, de akkor úgy gondoltuk, hogy a robusztus formájú szabadidő-autó stílusán még finomítanak. Most azonban a gyártásba kerülő változatról mutatták meg az első képeket, és be kell látnunk, hogy tévedtünk, hiszen az EV9 a koncepcióautó legtöbb dizájnelemét valóra váltja.

Számokat még egyáltalán nem közölt a Kia, ezért csak a tanulmányautó alapján sejthetjük, hogy közel öt méter hosszú lesz az EV9,

három méternél is hosszabb tengelytávval. A jókora SUV ezzel a Kia kínálatának igazi csúcsmodellje lesz, hiszen nemcsak a Sorentónál, de az amerikai piacra szánt Telluride-nál is nagyobb.

Az óriási méreteket mesés térkínálatra váltották. Mivel az alapoktól elektromos autónak épült, a padlóba épített akkumulátorral, ezért bőségesen tágas utasteret alakítottak ki hét üléssel, ahol még a harmadik sorban is elférnek felnőttek.

Még érdekesebb a hatüléses változat, aminek a második sorát meg lehet fordítani, hogy társalgó legyen az utastérből.
A határozott külsőhöz otthonos berendezést képzeltek el a Kiánál, ezért az EV9 világos színű, kéttónusú műszerfalat kap.

A kormánykerék mögötti széles panelre három kijelző került, két 12,3 colos képernyő mellett egy 5 colos érintőkijelző is a klímaberendezésnek, amivel a gombok számát minimálisra csökkentették.

A hajtáslánc paramétereiről csak találgatni lehet, a tanulmányautó kapcsán a 350 kilowattos villámtöltés lehetőségében és a 480 kilométeres hatótávban biztosak lehetünk, de a további részletekre sem kell sokat várni, mert az első képek után március végén adatokkal együtt leleplezik a Kia eddigi legnagyobb dobását.

Ez is érdekelhet:

Jókora kockaforma SUV lesz a Kia legnagyobb elektromos autója

Koncepcióból sorozatgyártásba kerül az EV9.

Mit tud mindennapi elektromos családi kocsiként a 2022-es Év Autója? – Kia EV6-teszt

228 lóerő és 350 Nm a hátsó keréken, csendesen, takarékosan, kényelmesen előadva. Klasszikus boldogság egy hipermodern Kiában.

Majdnem ideális – Kia Niro PHEV-teszt

A Niro sikeres első generációját egy feltűnőbb, a kategóriából felfelé kiemelkedő utód váltotta. Azért gondoskodtak róla, hogy ne legyen mindenben jobb.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

További cikkeink a témában
Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!
Hirdetés