Ha azt hitted, hogy az EV9 a legnagyobb Kia, akkor most mutatunk egy még nagyobbat. Az USA-ban most jelent meg a Telluride új generációja, ami nemcsak méretében, hanem stílusában is rálicitál az EV9-re.
Míg az Európában kapható legnagyobb benzines Kia, a Sorento hossza megáll 4,82 méternél, az új Telluride egészen 5,06 méterig nyúlik, ezzel a koreai márka valaha volt legnagyobb SUV-je lett, hat centivel meghaladja az eddigi csúcstartó EV9-et. Az előző generációja 2018-ban mutatkozott be, most pedig itt a második széria, és a Kia láthatóan nem spórolt sem a méreteken, sem a luxuson.
Fel fog tűnni a Telluride, hiszen a széles hűtőrácsa mintha egy gyárkerítés lenne, olyan masszív és hatalmas,
és elég agresszív megjelenést ad az autónak. A teljes szélességű hűtőmaszk két szélébe rejtették a fényszórókat, a Telluride ezzel a megújult Sorento és az EV9 megoldását követi, de azoknál is nyersebb, brutálisabb lett, főleg a terepes X-Pro kivitelben.
A legérdekesebb rész kétségtelenül a hátulja, ahol a Kia dizájnerei megidézték a Range Rover formanyelvét.
A letisztult stílus, a függőleges hátsó lámpák és a Telluride felirat is a brit luxusautót juttatja eszünkbe, főleg ezzel a pezsgőszínű fényezéssel. Zseniális húzás, mert azonnal prémiumautónak láttatja a Kia újdonságát.
Belül már nem annyira különleges a Telluride, megvan benne minden, ami egy korszerű autóban, a duplaképernyős műszerfal és a kevés kapcsoló, de néhány hagyományos gomb azért maradt a műszerfalon a klímavezérléshez és a hangerőszabályzáshoz. A high-tech hangulatot a kamerás belső visszapillantó, a mobiltelefonnal nyitható zárak és az ujjlenyomat-olvasó erősíti.
Részleteket még nem árult el a Telluride műszaki tartalmáról a Kia, de a recept ugyanaz lesz, mint a testvérmodell Hyundai Palisade esetében: egy 2,5 literes négyhengeres hibrid és egy 3,5 literes biturbó V6-os motor, a kerekek akár 21 colosak is lehetnek. Bármennyire is tetszene, a Telluride elsősorban az amerikai piacra készült, és hozzánk nem hozzák el.
Ez is érdekelhet:









