Sokaknak nem jött be ez a húzás.
A hónap elején vált hivatalossá, hogy 2023-tól újabb amerikai futammal bővül a Forma–1 versenynaptára, ugyanakkor a Las Vegas-i Nagydíj nemcsak a helyszín miatt lesz különleges, hanem időpontja miatt is: a futamot helyi idő szerint szombaton (éjszaka) rendezik meg – magyar idő szerint vasárnap (reggel).
A mezőny egy 6,12 km hosszú, 14 kanyarból álló, a város híres hoteljeit és kaszinóit körülölelő pályán teljesíti az 50 kört, ahol végsebesség elérheti akár a 342 km/h-t is.
Take a look at our route through the Nevada Neon ✨#F1 #Formula1 #LasVegasGP @Vegas @WynnLasVegas @MGMResortsIntl @CaesarsEnt pic.twitter.com/Iq9hTfZOm0
— Formula 1 (@F1) March 31, 2022
A városi pálya vonalvezetését a híres versenypálya-tervező Hermann Tilke cége dolgozta ki, és bár egészen biztosan látványos miliőben körözhetnek majd a pilóták, a rajongók viszont nem örülnek a választásnak, mondván
az F1 csak a pénz miatt választotta ezt a jellegtelen pályát, miközben ott van például a nagy F1-es múltra visszatekintő, New York állambeli Watkins Glen is.
- A pálya: a szurkolók szerint ez is csak egy újabb unalmas Tilke-pálya lesz – a Tilke-pályákat gyakran illetik azzal a váddal, hogy az apró eltéréseket leszámítva karakterisztikájában mind ugyanolyan.
- A pénz: az F1 nem véletlenül viszi Las Vegasba a versenyt. A város nem részesül a jegyeladásból és a szponzorációs díjakból befolyó bevételekből, vagyis az mind marad az F1-nél, ami elég komoly összeget takarhat (nagyjából évi 130 millió dollárt). Ebből pedig még úgy is jól jöhet ki a sportág, hogy Las Vegas nem fizet rendezési jogdíjat – a városnak ez turisztikai szempontból éri meg.
(Fotó: formula1.com)
Ez is érdekelhet: