Az idők változását mutatja, hogy az európai év autója döntőjébe jutott mind a hét autónak van hibrid vagy elektromos változata, vagy eleve csak elektromos autóként kapható. Mégsem lehetünk előre biztosak a győztesben.
Minden szempontból rendhagyó év van mögöttünk, de az európai Év autója díjat idén is kihirdetik, és bőven volt miből választani. A zsűri első listájára 38 olyan autó került fel, ami az év vége előtt legalább öt európai országban már kapható volt, majd december 21-én készült el a 29 nevezett autó névsora. Most pedig kiderült, melyik hét jutott be a döntőbe.
Az utóbbi években többször is nyert konnektorról tölthető autó, így az Opel Ampera, a Nissan Leaf és a Jaguar I-Pace is, 2020-ban pedig a Peugeot 208 hódította el a díjat, és a döntésben szerepe lehetett annak, hogy a francia kisautónak tisztán elektromos hajtású változata is van. Az idei döntőből mégis kiesett a Honda e és a Mazda MX-30, de még a Toyota Mirai is.
Mégis elengedhetetlen volt a döntőbe jutáshoz az elektromosított kínálat: a hét autó közé bekerült két tisztán elektromos autó,
a Fiat 500 és a Volkswagen ID.3, a Citroën C4-nek elektromos hajtású változata is van, továbbá a Cupra Formentor, a Land Rover Defender és a Škoda Octavia plug-in hibrid, a Toyota Yaris pedig hibrid változatban is kapható.
Biztos, hogy érdekes lesz a verseny, hiszen az eleve elektromosnak tervezett ID.3-tól a divatos crossover C4-en és Formentoron át a racionális Octaviáig minden stílust megtalálunk, és a két kisautó, a Fiat 500 és a Yaris is jó esélyekkel indul. A Defender pedig olyan szerelem, mint amivel két éve az Alpine is bejutott a döntőbe, és kis híján el is nyerte a díjat.
Tavaly az utolsó pillanatban mondták le, idén pedig egészen biztosan nem lesz genfi autószalon, aminek az előestéjén szokták bejelenteni a győztest, de az időzítés nem változott, ezúttal is március 1-jén árulják el, hogy melyik típus nyerte el az európai Év autója díjat 2021-ben, az eredményhirdetést online lehet majd követni.