Az idők változását mutatja, hogy az európai év autója döntőjébe jutott mind a hét autónak van hibrid vagy elektromos változata, vagy eleve csak elektromos autóként kapható. Mégsem lehetünk előre biztosak a győztesben.

Minden szempontból rendhagyó év van mögöttünk, de az európai Év autója díjat idén is kihirdetik, és bőven volt miből választani. A zsűri első listájára 38 olyan autó került fel, ami az év vége előtt legalább öt európai országban már kapható volt, majd december 21-én készült el a 29 nevezett autó névsora. Most pedig kiderült, melyik hét jutott be a döntőbe.

A Peugeot 208 nyerte el az Év autója díjat 2020-ban

A Taycan és a Tesla is sok pontot kapott, de nem eleget.

Az utóbbi években többször is nyert konnektorról tölthető autó, így az Opel Ampera, a Nissan Leaf és a Jaguar I-Pace is, 2020-ban pedig a Peugeot 208 hódította el a díjat, és a döntésben szerepe lehetett annak, hogy a francia kisautónak tisztán elektromos hajtású változata is van. Az idei döntőből mégis kiesett a Honda e és a Mazda MX-30, de még a Toyota Mirai is.

Mégis elengedhetetlen volt a döntőbe jutáshoz az elektromosított kínálat: a hét autó közé bekerült két tisztán elektromos autó,

a Fiat 500 és a Volkswagen ID.3, a Citroën C4-nek elektromos hajtású változata is van, továbbá a Cupra Formentor, a Land Rover Defender és a Škoda Octavia plug-in hibrid, a Toyota Yaris pedig hibrid változatban is kapható.

Biztos, hogy érdekes lesz a verseny, hiszen az eleve elektromosnak tervezett ID.3-tól a divatos crossover C4-en és Formentoron át a racionális Octaviáig minden stílust megtalálunk, és a két kisautó, a Fiat 500 és a Yaris is jó esélyekkel indul. A Defender pedig olyan szerelem, mint amivel két éve az Alpine is bejutott a döntőbe, és kis híján el is nyerte a díjat.

Tavaly az utolsó pillanatban mondták le, idén pedig egészen biztosan nem lesz genfi autószalon, aminek az előestéjén szokták bejelenteni a győztest, de az időzítés nem változott, ezúttal is március 1-jén árulják el, hogy melyik típus nyerte el az európai Év autója díjat 2021-ben, az eredményhirdetést online lehet majd követni.

Mutatjuk a döntősöket, a cikk alján pedig szavazz te is arról, hogy szerinted melyik típus érdemelné meg a díjat.

Citroën C4

Itt olvashatsz róla:

Kiderült, mitől érdekes az új Citroën C4

A crossover stílusú kompakt autó benzines, dízel és elektromos változatban is kapható lesz.

Cupra Formentor

Itt olvashatsz róla:

A Formentor lesz az első Cupra, ami már nem Seat

Sportos crossover, akár zöld rendszámmal is.

Fiat 500

Itt olvashatsz róla:

Az egyik legolcsóbb elektromos autó lehet az új Fiat 500

A csúcsmodell után itt az olcsóbb alapváltozat.

Land Rover Defender

Itt olvashatsz róla:

A legenda folytatásaként itt a vadonatúj Land Rover Defender

Csúcstechnikával jön a G-osztály és a Wrangler ellen.

Škoda Octavia

Itt olvashatsz róla:

Bemutatták az új Škoda Octaviát, mindent elmondunk róla

Minden eddiginél jobb családi autó lett.

Toyota Yaris

Itt olvashatsz róla:

Harcias környezetvédő lesz a legújabb Toyota Yaris

A morcos külső hibrid technikát rejt.

Volkswagen ID.3

Itt olvashatsz róla:

Az elektromos autók Volkswagenje lesz az új ID.3

Jövőre érkezik, és 550 kilométert is mehet egy töltéssel.

Melyik autónak adnád az Év autója díjat 2021-ben?

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

További cikkeink a témában
Mutatunk egy őszi fesztivált, ami az újbort és a libás ételeket ünnepli
Hirdetés