Nem titok, hogy a visszatérő Supra legújabb generációja a BMW Z4 alapjára épül, és a németek soros hathengeres motorját kapja. A Toyota most hivatalosan is bevallotta az okát, és valószínűleg már sejted is, hogy mit mondtak.
Még nem próbáltuk a vadonatúj Suprát, de a közös műszaki alapokra épülő BMW Z4-et igen, és biztosak vagyunk benne, hogy a japánok sportkupéját is fantasztikus élmény lesz vezetni.
A Toyota-rajongók persze nem vették jó néven, hogy a bajorok soros hathengerese került a legendás modellbe, de a Toyotánál most elmondták az okát, amit már úgyis sejthetsz.
Az új Supra menetpróbáján adta meg a választ az újságírók kérdésére Tecuja Tada, a Toyota főmérnöke, aki maga is nagy Supra-rajongó:
ha azt szerették volna, hogy az új Supra teljesen Toyota-termék legyen, az két-három évvel növelte volna meg a fejlesztés idejét,
és egészen biztosan 100 ezer dollár fölé tornázta volna az árát, ami csaknem 30 millió forintnak felel meg, és amivel drágább lett volna a V8-assal szerelt Lexus LC 500-nál is.
Elismeri, hogy az amerikai piacon 50 ezer dolláros árával a Supra nem olcsó, de a tudásához képest megfizethető,
és ez is cél volt a fejlesztésénél, ezért nem használtak például drága szénszálas anyagokat. A Supra magyarországi árát még nem tudjuk, de jó kiindulási alap lehet, hogy a 340 lóerős hathengeressel az új Z4 M40i 20,5 millió forintba kerül.
A Supra eleinte ritkaság lesz nálunk, az idén Európának szánt 900 példányból csak 10 kerül Magyarországra, de hamarosan felveszik az előrendeléseket a 2020-ban érkező darabokra is.