Még mindig tud újat mutatni a klasszikus Defender, legalábbis a Kingsley műhelyéből kikerült Land Rover stílusból példát mutathat az újabb terepjáróknak. Bikinitetővel és V8-as motorral adtak új lendületet az ikonikus típusnak.
Két évtized alatt több mint ötszáz Land Rovert és Range Rovert restaurált már a Kingsley, mielőtt hozzáfogtak egy saját modell megalkotásához. Az alapokat persze most is egy Land Rover, a klasszikus Defender adta, de az eredmény még az eredetinél is stílusosabb lett. A lehetőségeknek pedig csak a megrendelő fantáziája szabhat határt.
Kezdjük ott, hogy a rövidebb Defender 90-ből és a hosszabb Defender 110-ből is építenek a Kingsley műhelyében,
így lehet kétüléses vagy hatszemélyes is a terepjáró, aminek a karosszériáját első körben a fémig csiszolják, és alapos rozsdavédelemmel látják el. LED-esek a fényszórók, a futóművet és fékrendszert is napjaink elvárásaihoz igazítják.
Belső terében végtelen számú a kárpitok kombinációja, a Recaro által szállított üléseket a legtöbbször nemes bőrrel vonják be, és finoman a műszerfalat is modernizálják, például okostelefon-tükrözésre képes, de klasszikus kinézetű fejegységgel, ülésfűtéssel, légkondicionálóval és az eredetinél jóval hatékonyabb új fűtésrendszerrel.
Motorból sem kell megelégedni az eredetivel, a legnépszerűbb választás a 4,2 literes V8-as,
ami 220 lóerőre képes, ezzel tíz másodperc alatti százra gyorsulást és 160 km/órás végsebességet garantál. Akinek ez nem elég, annak a GM-től származó 6,2 literes V8-ast is beszerelik, és a hatfokozatú manuális váltó helyett nyolcfokozatú automatát is lehet kérni.
Stílusos a Kingsley kabriója, ahol a Defender nyitott tetős változatára csak egy falatka vásznat, ahogyan ők mondják, bikinitetőt feszítenek. Persze a személyre szabás itt is lehetséges, az utasteret beborító vászontetőt, levehető keménytetőt vagy panorámatetős fix tetőt is lehet kérni. Az árak 140 ezer fontról indulnak, ez 65 millió forintnak felel meg, még az egyedi opciók nélkül.
Ez is érdekelhet: