Úgy tűnik, hogy a Land Rover sem tudja elengedni a klasszikus Defendert, most például egy limitált szériás modellt mutatott be, amit már legyártott példányokból építenek át, régies stílusban – és V8-as motorral.
Lehet, hogy az eredeti Defender gyártása már hét éve befejeződött, de a Land Rover még mindig mutat be újabb változatokat belőle. 2018-ban például egy fantasztikus V8-as motort szerelt az ikonikus terepjáróba, és most ismét a már korábban legyártott példányokat építik át egy limitált szériás különlegességnek.
A legnagyobb különbség a korábbi Defender Works V8-hoz képest az, hogy az Islay Edition nem modern, hanem klasszikus stílusú.
Már a neve is arra a skót szigetre utal, ahol a Land Rover alapítója, Spencer Wilks élt, és ahol a negyvenes években tesztelte a Land Rover első prototípusait. A színe éppen olyan, mint annak a Series II-nek, amivel Wilks járt.
Múltidéző a belső tere, és elég különleges is, a tweedmintás kárpithoz például Islay szigetén gyártják a gyapjút, a fabetétek pedig a helyi whiskyfőzde hordóiból készültek. Lehet, hogy ezzel régiesnek néz ki, de nagyon is korszerű
a Defender Works V8 technikája, ami ötliteres szívómotort jelent több mint 400 lóerővel.
A modern nyolcfokozatú automata váltójával a klasszikus Defender rendesen szedi a lábát,
5,6 másodperc alatt gyorsul százra, amit talán nem sokan néznének ki belőle. Az Islay Edition igazi gyűjtői ritkaság lesz, a Land Rover ugyanis csak harminc példány építését vállalja, egyenként 260 ezer euróért, ami csaknem százmillió forintnak felel meg.
Ez is érdekelhet: