A Koenigsegg már húsz éve gyárt szupersportautókat, és ezt igazán különleges módon ünnepelték: a márka első modelljét idéző stílusú CC850-nel, ami a világ legerősebb „kézi váltós” autója lett.

Christian von Koenigsegg idén ünnepelte az ötvenedik születésnapját, valóra vált álma, az általa alapított szupersportautó-gyártó pedig a huszadik évfordulóját, ami bőven elég okot adott az örömre. A Koenigsegg rendesen meglepte a rajongókat azzal, hogy a legújabb autójukkal a márka első szériamodelljét, a CC8S-t élesztették fel.

A 2002-ben bemutatott CC8S-ből csak hat példány készült
A nevével is az ősét idéző CC850 formája első pillantásra a Koenigsegg első sorozatban gyártott modelljére emlékeztet.

A fényszórókon és a hátsó lámpákon kívül az arányai, az előretolt szélvédője, a felfelé nyíló ajtók, de még a kivehető tetőpanel is a CC8S-t juttatja eszünkbe. Csak mellé állítva derül ki, hogy az új modell 17 centiméterrel hosszabb lett, 4,36 méteres.

A 2002-ben bemutatott CC8S a Fordtól származó 4,6 literes, 664 lóerős V8-as motorjával kiérdemelte a legizmosabb sorozatgyártású erőforrás címét, és a CC850 is rekordot dönthet.

A Jesko motorja, az 5 literes biturbó V8-as dolgozik benne legalább 1185 lóerővel

– etanollal tankolva 1385 lóerős teljesítménnyel –, 1385 Nm nyomatékkal, amihez 1385 kilogrammos tömeg párosul.

A CC850 ezzel a világ legerősebb „kézi váltós” autója, azért idézőjelben, mert

egy olyan kilencfokozatú duplakuplungos automatáról van szó, ami manuálisan is kapcsolható.

Nem a kormánykerék mögötti fülekkel, hanem kuplungpedállal és kulisszás váltókarral, amivel a vezető választhat a manuális és az automata üzemmód között. Még le is lehet fulladni vele, ha nem pedálozol elég ügyesen.

A váltó további érdekessége, hogy manuálisként hatsebességes, de kiválasztható, hogy a kilenc fokozat közül melyik hatot szeretnénk kapcsolni, így pályára és közútra más áttétel áll rendelkezésre.

Azt nem tudni, hogy milyen gyors lett a CC850, de azt elárulták, hogy a következő években ötven példányt épít belőle a Koenigsegg.

Ez is érdekelhet:

A valóságban is elképesztő a négyüléses Koenigsegg Gemera

Újabb képeken mutatjuk az 1700 lóerős hibrid szuperautót.

A világ leggyorsabban felpörgő motorját kapja a Koenigsegg Jesko

Gyorsabb a Lexus LFA V10-esénél is. Sokkal. Mutatjuk.

A Koenigsegg soha nem fog ennél gyorsabb autót építeni

500 km/óra feletti sebesség lehet a Jesko Absolut célja.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?

Guruló korlenyomat ez az öreg Peugeot lakóautó

Szeretnél luxusban és csendben messzire menni? – Nissan Ariya-teszt

További cikkeink a témában
Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?
Hirdetés