A Ferrari időnként közúti változatban is kínálja a versenyautóit, de az 575 GTC-ből sosem készült rendszámos kivitel, ezért most építettek egyet, ami nemcsak fantasztikusan néz ki, de a hangja is hátborzongató.
Az 550 Maranello ráncfelvarrott változatának tekinthető a 2002-ben bemutatott 575M Maranello, amiből versenyautót is alkotott a Ferrari. 2003-ban jött ki az 575 GTC, ahol a C a Competizione rövidítése, és egy tucatnyi példány készült belőle. Az FIA GT sorozatában indultak vele, de nem tudta felvenni a versenyt az elődjével, csak két győzelem írható a neve mellé.
Más modellekkel ellentétben az 575 GTC-ből sosem készült közúti változat,
mint amilyen a 360 Challenge Stradale vagy a 430 Stradale. A Classic Youngtimers Consultancy hollandiai műhelyében azonban úgy gondolták, hogy megépítik a világ egyetlen rendszámos változatát a típusból, amihez egy hétköznapi 575M Maranellót vettek alapul.
A Ferrarit a GT1-es versenyautó szélesített karosszériájával és polikarbonát ablakokkal szerelték fel,
egyedi fényszórókkal, szénszálas első és hátsó légterelőkkel, középcsavaros OZ Superturismo magnézium kerekekkel és Michelin versenyabroncsokkal. A tanknyílást gyorscsatlakozóra cserélték, az oldalt kivezetett nyílt kipufogórendszernek pedig fantasztikus lett a hangja.
Az 575 GTC Stradale névre keresztelt alkotás nemcsak a külsejével és a 12 hengeres motor szűretlen hangjával kápráztat,
a futóműve is a versenyautóból származik, az utastérbe bukócső, Sparco kagylóülések és négypontos övek kerültek. A Classic Youngtimers túl is adna rajta, 236 ezer euróért kínálják, ami 84 millió forintnak felel meg.