Szinte hihetetlen, hogy a kocka Lada több mint három évtizeden keresztül gyártásban volt, és ennek stílusát modernizálta volna az egyszerűen csak Classic névre keresztelt kombi, ami végül nem került gyártásba.

1980-ban indult a sorozatgyártása a nálunk kocka Ladaként ismert VAZ-2105-ösnek, ami a kereklámpás Zsiguli utódjaként három évtizeden keresztül gyártásban volt. Magyarországon még a rendszerváltás után is az egyik legolcsóbb, legnépszerűbb új autó volt, Oroszországban még a kétezres években is annak számított.

Már régen elavultnak tartották, de még bőven egy évtized volt hátra a pályafutásából, amikor a Ladánál úgy gondolták, hogy modern, mégis múltidéző formába csomagolják a régi technikát.

2002-ben a moszkvai autószalonon leplezték le a VAZ-2151-es prototípusát, amit egyszerűen csak Classic néven emlegettek.
Nem nehéz meglátni az autóban a kocka Lada kombi vonalait, főleg a lejtős hátfala hasonlít nagyon az elődjéhez.

A tervezése során a méretarányos maketteket még kerek fényszórókkal készítették, amivel inkább a Zsigulit idézte, majd a gyártó vezetése úgy döntött, hogy végül szögletes lámpákkal mutatják be a koncepcióautót.

Belső tere már kevésbé múltidéző, a műszerfalat nagyjából a Kalinából vették át, és

a technika felett is eljárt az idő, a hátsókerék-hajtású Classic alapjait egyszerűen a kocka Lada adta.

1,7 literes, 79 lóerős benzinmotorja a Nivából lehetett ismerős, 1120 kilogrammos tömegével nem számított nehéznek a kombi, de a végsebessége csak 165 km/óra volt.

Retró formájával és hátsókerék-hajtású technikájával a klasszikus Lada rajongóit vonzotta volna a Classic, ami húsz centivel hosszabb, hattal szélesebb és kilenccel magasabb volt az ősénél, több mint 500 literes csomagtartóval. A gyártása mégsem indult el, inkább a jó öreg kockát gyártotta tovább a Lada, amiből a kombi egészen 2012-ig készült.

Ez is érdekelhet:

Negyvenéves egy korszak ikonja, a kocka-Lada

Egy időben untatóan sok futott a kocka-Ladákból, de ma már alig látni a forgalomban. Nem véletlen, idén már negyvenéves a típuscsalád.

A Niva árnyékában fejlesztették a Moszkvics terepjáróját

A két terepjáró közül végül csak a Niva került sorozatgyártásba.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Tréner? Panzió? Kozmetika? Így lehet a kutyád még boldogabb, miközben a te életed is könnyebbé válhat

Új dizájnirányt mutat a Volkswagen, de nem kell, hogy tetsszen

További cikkeink a témában
Tréner? Panzió? Kozmetika? Így lehet a kutyád még boldogabb, miközben a te életed is könnyebbé válhat
Hirdetés