A Niva utódjának szánták, végül a legendás terepjáróval párhuzamosan kapható modell lett belőle, amit újabban ismét Lada néven forgalmaznak, és új formát kapott. De már ez az újabb konstrukció is több mint húsz éves.
A Lada már a nyolcvanas évek végén elkezdett dolgozni az 1977-től gyártott eredeti Niva utódján, és egy nagyobb, ötajtós terepjárót képzeltek el, aminek a formája inkább az akkoriban fejlesztett 110-esére hasonlít. A lapos gumis maketten azonban nem jutott túl ez a változat.
A végleges modell az ezredfordulóra lett kész, és a GM-mel közösen került gyártásba Lada Niva néven,
pár évvel később azonban a Chevrolet a nevére vette, és a saját emblémájával forgalmazta a javában régi Niva-technikájú terepjárót, egészen a közelmúltig.
Az eredeti Niva közben még mindig tartja magát, és 4x4 néven újonnan is kapható, a Lada pedig visszavette a GM-mel közösen készült modellt, és Niva néven vezette be újra. Most ennek az autónak készült el a ráncfelvarrott változata.
A formája szemből nézve ugyan erősen emlékeztet a legújabb RAV4-re, de biztosan nem a Toyotáról másolták, ugyanis már 2014-ben kijött az a lenti képeken látható tanulmányautó, ami még Chevrolet-emblémával ezt a változatot vetítette előre,
a Ladánál tehát továbbra is lassan hömpölyög az idő.
A Niva Travel néven piacra kerülő modellről részleteket csak később árulnak el, de nem ez lesz a Lada egyetlen terepjáró-újdonsága, állítólag már az eredeti Niva utódján is dolgoznak, és nagyon reméljük, hogy sokat megtartanak majd az azt beharangozó koncepcióautóból.