Hatvan évvel ezelőtt mutatta be a Lamborghini a 350 GT-t a Genfi Autószalonon, most pedig veterán sportautóként tért vissza Svájc második legnépesebb városába.

Évtizedek távlatából már legendává érett az Automobili Lamborghini története, melyet az alapvetően mezőgazdasági gépekkel foglalkozó Ferruccio Lamborghini alapított pusztán azért, mert nagyon felbosszantotta a Ferrarija. Elhatározta, hogy jobb kényelmesebb és gyorsabb, legfőképpen pedig megbízhatóbb autókat fog építeni, mint Enzo Ferrari. Ennek az első megnyilvánulása volt a 350-es.

2024-re egy érdektelen kiállítássá silányult a Genfi Autószalonon, de 1964-ben még kiemelkedően fontos volt, különösen egy olyan friss gyártónak, mint a Lamborghini.

Ma már online tartanak bemutatókat, mely egyszerűbb és költséghatékonyabb, de még autót is lehet az interneten vásárolni, ezzel szemben a 60-as években még a legújabb modelleket igazán részletesen csak az olyan kiállításokon lehetett megnézni, mint a Genfi Autószalon. 1963 októberében a 350 GTV prototípust mutatták be, 1964 márciusára pedig a szériagyártású változat, a 350 GT premierjét időzítették.

Ebből az alkalomból tért vissza Genfbe a kettes alvázszámú, egyben a legrégebbi sorozatgyártású Lamborghini. Ez azért lehetséges, mert az első 350 GT a Lamborghininél maradt, hogy különböző teszteket végezzenek vele, de később egy baleset után megsemmisült. Az újonnan Giampiero Giusti jazzdobosnak eladott, ezüst fényezésű és frivol vörös bőrbelsős autó ma is elképesztően jól mutat a hegyek között és az Alpok szerpentinjein.

Olyan zseniális mérnökök dolgoztak az autón, mint Giampaolo Dallara, Giotto Bizzarrini és Paolo Stanzani.

Alumínium karosszériája a milánói Carrozzeria Touringnál készült (az autó súlya csak 1100 kg) és tökéletesen követi a korszak divatját. Négy kereke mögött független futómű van, a fűzött küllős felnik felett vékony sávban vannak lemezfelületek, halvány ívekkel és látványosan sok ablakkal, filigrán tetőoszlopokkal, ezért körbe fantasztikus a kilátás a Lamborghini 350 GT-ből. Utasterében hárman utazhattak, később a 400 GT-ből készült 2+2 személyes változat.

Hatvan fokos hengerszögű, 3,5 literes, hengerenként kétszelepes, dupla vezérműtengelyes V12-es motorja hat dupla Weber karburátorral 320 lóerőt ad le 7000-es fordulaton. Hozzá ötfokozatú ZF kézi váltó csatlakozik és hátsókerék-hajtás. A Lamborghini tökéletesen felújította a legkorábbi fennmaradt 350 GT-t és hatvan év után visszatértek vele Genfbe.

Ez is érdekelhet:

Csodálatosak a jégen táncoló öreg Lamborghinik

Szánkóval és sílécekkel felszerelt Jarama GTS és hóban száguldó 400 GT 2+2.

Kazánházból került elő ez a ritka Lamborghini Countach

Ez a valaha gyártott kilencedik Lamborghini Countach.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Igazi modern klasszikus ez az Indian motorkerékpár

További cikkeink a témában