Ritka és gyönyörű túrakupékat hozott a hóval borított St. Moritz jégbe fagyott tavára a Lamborghini.

Minden év telén eljön az az idő, amikor a legmelegebb télikabátot kell elővenni a szekrényből a svájci St. Moritzban. Ilyenkor a hegyek közt található tó is befagy, ami tökéletes alkalmat ad arra, hogy legendás autók és ritka koncepciók táncoljanak rajta. Ezt az eseményt a Lamborghini se hagyta ki, akik két veterán sportautót vittek a jégre.

6,5 centiméterrel emelték meg a 400 GT 2+2 tetővonalát a korábbi 350-eshez képest, hogy négyen kényelmesen élvezhessék a csodálatos V12-est.

Elsőként az 1966-os Genfi Autószalonon láthatta a közönség a Lamborghini finomhangolt túrakupéját, melynek összeszerelését kezdetben a milánói Carrozzeria Touring végezte, majd a karosszériagyártó 1967-es csődje után a Marazzi vette át a 400 GT 2+2 gyártását. Mivel a jobbnak kellett lennie a Ferrarinál, ezért a Lamborghininél házon belül fejlesztették a motort és a sebességváltót.

3,9 literes, V12-es benzinmotorja 320 lóerőt ad le 6500-as fordulaton, az átdolgozott felfüggesztés pedig olyan remekül sikerült, hogy az amerikai Road & Track magazin 1966 októberi számában egyenesen a legjobb GT-nek nevezték. A St. Moritzban meghajtott dohánybarna bőrbelsős 400-ast 1968 márciusban szállították a genfi Grand Garage des Nations-ba, mostanság pedig a Lamborghini gyári múzeumában látható.

Élére vasalt vonalak váltották a 70-es években a korábbi lágy íveket, a Jarama GTS-en tökéletesen látszik, hogy melyik korszakban született.

Négy évvel a 400 GT 2+2 premierje után mutatták be a Genfi Autószalonon a Lamborghini Jaramát, mellyel valójában az Islero technikáját csomagolták modern formába. A tervezéskor fontos szempont volt, hogy az új autó megfeleljen az amerikai előírásoknak. Nem véletlenül hasonlít a Lamborghini négyüléses túrakupéja az Iso Lelére, mindkét autó formatervét a zseniális Marcello Gandini rajzolta.

Ebben az autóban is a 400 GT-ből ismerős 3,9 literes, V12-es motor van hat dupla Weber karburátorral, a GTS modellben 365 lóerő viszi a szárazon 1450 kilogrammos kupét. Az erősebb Jarama GTS-t a gépháztető és a sárvédők légbeömlőjéről, valamint a Campagnolo felnikről lehet felismerni. 1976-ig maradt gyártásban a Lamborghini Jarama, melyből összesen 327 darabot gyártottak, a St. Moritzban tartott Concours d'Elegance-ra hozott Tahiti kék példányt új korában Szicíliában adták át első tulajdonosának.

Ez is érdekelhet:

Ez a fehér Lamborghini Countach túlélte Scorsese maximalizmusát

Nem minden öreg Lamborghini járt ilyen jól.

Itt a bizonyíték, hogy Ferruccio Lamborghini az élet császára

Egyedi Riva hajójához passzoló Lamborghinivel szebb lett Ferruccio nyara.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!

További cikkeink a témában
Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú
Hirdetés