Ritka és gyönyörű túrakupékat hozott a hóval borított St. Moritz jégbe fagyott tavára a Lamborghini.

Minden év telén eljön az az idő, amikor a legmelegebb télikabátot kell elővenni a szekrényből a svájci St. Moritzban. Ilyenkor a hegyek közt található tó is befagy, ami tökéletes alkalmat ad arra, hogy legendás autók és ritka koncepciók táncoljanak rajta. Ezt az eseményt a Lamborghini se hagyta ki, akik két veterán sportautót vittek a jégre.

6,5 centiméterrel emelték meg a 400 GT 2+2 tetővonalát a korábbi 350-eshez képest, hogy négyen kényelmesen élvezhessék a csodálatos V12-est.

Elsőként az 1966-os Genfi Autószalonon láthatta a közönség a Lamborghini finomhangolt túrakupéját, melynek összeszerelését kezdetben a milánói Carrozzeria Touring végezte, majd a karosszériagyártó 1967-es csődje után a Marazzi vette át a 400 GT 2+2 gyártását. Mivel a jobbnak kellett lennie a Ferrarinál, ezért a Lamborghininél házon belül fejlesztették a motort és a sebességváltót.

3,9 literes, V12-es benzinmotorja 320 lóerőt ad le 6500-as fordulaton, az átdolgozott felfüggesztés pedig olyan remekül sikerült, hogy az amerikai Road & Track magazin 1966 októberi számában egyenesen a legjobb GT-nek nevezték. A St. Moritzban meghajtott dohánybarna bőrbelsős 400-ast 1968 márciusban szállították a genfi Grand Garage des Nations-ba, mostanság pedig a Lamborghini gyári múzeumában látható.

Élére vasalt vonalak váltották a 70-es években a korábbi lágy íveket, a Jarama GTS-en tökéletesen látszik, hogy melyik korszakban született.

Négy évvel a 400 GT 2+2 premierje után mutatták be a Genfi Autószalonon a Lamborghini Jaramát, mellyel valójában az Islero technikáját csomagolták modern formába. A tervezéskor fontos szempont volt, hogy az új autó megfeleljen az amerikai előírásoknak. Nem véletlenül hasonlít a Lamborghini négyüléses túrakupéja az Iso Lelére, mindkét autó formatervét a zseniális Marcello Gandini rajzolta.

Ebben az autóban is a 400 GT-ből ismerős 3,9 literes, V12-es motor van hat dupla Weber karburátorral, a GTS modellben 365 lóerő viszi a szárazon 1450 kilogrammos kupét. Az erősebb Jarama GTS-t a gépháztető és a sárvédők légbeömlőjéről, valamint a Campagnolo felnikről lehet felismerni. 1976-ig maradt gyártásban a Lamborghini Jarama, melyből összesen 327 darabot gyártottak, a St. Moritzban tartott Concours d'Elegance-ra hozott Tahiti kék példányt új korában Szicíliában adták át első tulajdonosának.

Ez is érdekelhet:

Ez a fehér Lamborghini Countach túlélte Scorsese maximalizmusát

Nem minden öreg Lamborghini járt ilyen jól.

Itt a bizonyíték, hogy Ferruccio Lamborghini az élet császára

Egyedi Riva hajójához passzoló Lamborghinivel szebb lett Ferruccio nyara.

Támogatott és ajánlott tartalmaink
További cikkeink a témában