A Lamborghini egyszer már befejezte az Aventador gyártását, de az egyik utolsó szállítmány az óceán fenekén végezte, ezért újra nekiálltak legyártani az autókat, és ebből a szériából mutatták meg a legeslegutolsó példányt.

Az Aventador, a Lamborghini éppen kifutó 12 hengeres modellje a tizenegy éves pályafutása során számtalan változatban készült, időnként egészen meghökkentő formájú különkiadásoknak is adta az alapját. A széria utolsó példánya, teljes nevén Aventador LP780-4 Ultimae Roadster mégis egy ízlésesen konfigurált sportautó lett.

A kék és szürke színkombinációhoz a legendás Miura egyetlen példányban készült roadster változata adta az ihletet.

A Bertone által épített modellt 1968-ban a brüsszeli autószalonon mutatták be, és bár érkeztek rá megrendelések, végül egyedi prototípus maradt, nem került gyártásba. Még a kivehető tető és az oldalablakok sem készültek el hozzá.

Az egyetlen Miura Roadster a kiállítások pompája után egy fémipari céghez került, ahol kísérleti autónak használták és átalakították, majd nemrég állították vissza eredeti formájába, hogy 10 millió dollárnál is többet érjen ez a ritkaság.

A Lamborghini visszaadta a Miura eredeti színét is, ami alapján az Aventador fényezését most kikeverték.

Az Aventador gyártása a tervezettnél tovább tartott, miután pótolták az óceán mélyére veszett példányokat, összesen több mint 11 ezer autó készült el. A pályafutása végével egy korszak is befejeződik a Lamborghininél, mert bár

az utódjához vadonatúj 12 hengeres motort fejlesztenek, de már hibrid hajtást fog kapni.

Ez is érdekelhet:

Tető nélkül is csodás lett volna a Miura

Csak ez az egy prototípus épült belőle, most eredeti pompájában ragyog.

Csak hat Miura készült ebben a színben, és ez az egyik

Csodaszépre újították fel az énekes autóját.

Limitált szériával búcsúzik, nem lesz több Lamborghini Aventador

Minden eddiginél erősebbre húzták benne a V12-est.

Támogatott és ajánlott tartalmaink
További cikkeink a témában
Ahol a csúcsminőségű bútor életszemléletté nemesül
Hirdetés