Nemsokára véget ér az Aventador pályafutása, amivel együtt a tisztán benzines V12-es erőforrás is búcsúzik, ebből az alkalomból pedig egy fantasztikus limitált szériát mutatott be a Lamborghini.

Nem gondoltuk volna, de már tízéves az Aventador, amit 2011-ben mutattak be a genfi autószalonon a Murciélago utódjaként. A Lamborghini hamarosan nyugdíjba küldi a típust, de előtte még bemutatott egy olyan limitált szériát Ultimae néven, ami az Aventador egyik legjobb változatának ígérkezik.

Az Aventador lelke a 6,5 literes V12-es szívómotor, ami a bemutatásakor kereken 700 lóerőre volt képes,

és az évek során egyre erősebb változatokban jelent meg. 2015-ben jött ki a csúcsmodell, az Aventador SV, ami már 750 lóerőt teljesített, majd egy évvel később a modellfrissítéssel már az új alapmodell, az Aventador S is 740 lóerős lett.

Az újabb csúcsmodell ekkor az Aventador SVJ lett, 770 lóerős teljesítménnyel, és ezt múlja felül a most leleplezett Aventador Ultimae, amiben 780 lóerőre képes a tizenkét hengeres erőforrás.

A Lamborghini nem titkoltan a két modell közé lőtte be az újdonságot: olyan kényelmes, mint az S, de olyan gyors, mint a kiélezett SVJ.

Az összkerékhajtású és hátsókerék-kormányzású Ultimae változat egyben 25 kilogrammal könnyebb is az S-nél,

ezért 2,8 másodperc alatt gyorsul százra, és 8,7 másodperc után már kétszázzal száguld, a végsebessége 355 km/óra. A kétszínű fényezésen kívül az elöl 20, hátul 21 colos kerekekről és az ezüst féknyergekről is fel lehet ismerni.

Az Aventador eddig már több mint 10 ezer példányban készült, és az Ultimae változata igazi gyűjtői ritkaság lesz,

hiszen a kupéból 350, a roadsterből pedig csak 250 példányt gyártanak. A most búcsúzó modell korábban olyan különlegességeknek adta az alapját, mint az Aventador J, a Veneno, a Centenario, az SC20 és a Sián.

Ez is érdekelhet:

És ezt olvastad már?
Lewis Hamilton egy takarítónőt is eljátszott volna, hogy szerepelhessen kedvenc filmjének folytatásában