Nem a Nürburgringen, hanem az amerikai Pikes Peak hegyi pályáján döntött rekordot a Lamborghini, méghozzá az Urus eddig be sem mutatott új változatával vették át a csúcsot a Volkswagen-csoport másik márkájától, a Bentley-től.

Újabban már a bemutató előtt elárulják az autógyártók, ha az új modelljük körrekordot döntött egy neves pályán. A BMW M3 Touring még a leleplezése előtt lett a Nürburgring leggyorsabb kombija, az új Honda Civic Type R pedig a szuzukai pályán autózott körrekordot. Most a Lamborghini Urus még be sem mutatott változatával döntöttek pályacsúcsot a Pikes Peaken.

Persze nem abszolút rekordról van szó, hanem az SUV-k kategóriájáról, aminek az első helyét 2018 óta a Bentley Bentayga tartotta 10 perc 49,9 másodperces idővel. Az amerikai hegyi pálya még az izmos szabadidő-autóknak is nagy kihívást jelent, hiszen 2862 méteres tengerszint feletti magasságról indul,

összesen 156 kanyarja 20 kilométeren keresztül vezet a 4302 méteres hegycsúcsra.
Nem kevéssel javított a Bentayga idején az Urus, ugyanis 10 perc 32,064 másodperc alatt ért célba

a hegyi pályán Simone Faggioli tesztpilóta. Szériamodellről van szó, csak éppen még nem mutatták be: Urus Evo vagy Urus Performante néven leplezhetik le heteken belül, a 4 literes biturbó V8-as motorral, 650-ről 700 lóerő közelébe növelt teljesítménnyel.

Ez is érdekelhet:

Öt kilométert emelkedtek a Porsche elektromos autójával

A legnagyobb szintkülönbség Guinness-rekordja, amit elektromos autóval küzdöttek le.

Mostantól hivatalosan is a Bentayga a leggyorsabb SUV a hegyen

Szinte széria autóval döntötték meg a Pikes Peak rekordját.

Behúzta a Pikes Peak rekordját az elektromos Volkswagen

Loeb és a Peugeot abszolút rekordját döntötték meg vele.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

A mesterséges intelligenciával az otthoni wifid is megtáltosodik

Négy gamer eszköz, amivel igazán teljes lehet a játékélmény

Családosokra szabták a hétüléses Volkswagen Tayront

További cikkeink a témában
Magyar lakásba magyar bútort – és ne is akármilyet, minőségit!
Hirdetés