A Lancia ralis sikereiről előbb juthat eszedbe a Stratos vagy a Delta, pedig a történet a Fulviával kezdődött, amivel az olasz márka 1965-ben visszatért a motorsportba.

1955-ben vonult ki a Formula–1-ből a Lancia, és csak egy évtizeddel később, 1965-ben tért vissza a motorsportba. Az éppen akkor bemutatott Fulvia Coupé tökéletes eszköz volt ehhez, az egyedi arányú, rendkívül csinos kupét pedig nem egy neves karosszériaépítő formatervezője, hanem a Lancia saját dizájnere, Piero Castagnero álmodta meg.

Az alapmodell 1216 köbcentis négyhengerese csak 80 lóerős volt, de a képeken is látható második szériás

1600 HF kivitel már 115 lóerős teljesítményre képes, ami bőséges volt a 850 kilogrammos tömegéhez.

Mivel az olaszok is szeretnek becézni, a limuzinnál 15 centiméterrel rövidebb tengelytávú Fulvia Coupé első szériája a plusz kerek fényszórói után a Fanalone becenevet kapta.

Sandro Munari és Mario Mannucci a Fulviával nyerték meg a Monte-Carlo-ralit 1972-ben – több mint tíz percet adtak a második helyen befutó porschés párosnak – és abban az évben a Lancia

a nemzetközi bajnoki címet is elhódította, de a gyártók világbajnokságát csak a következő évben írták ki.

Az utódja a Stratos lett, amivel egyéniben egy, csapatban három vb-címet nyertek.

A képeken látható Fulvia Coupét a típus sikerei csúcsán, 1972-ben gyártották, és újonnan Olaszországban kapott rendszámot. Az előző tulajdonosánál felfrissített vörös fényezésével,

a 14 colos magnézium Cromodora felnikkel és a fekete műbőrülésekkel úgy tökéletes, ahogyan van.

Még egy hétig lehet rá licitálni a Bring a trailer aukcióján.

Ez is érdekelhet:

Egy percben minden, amiért imádjuk a Lancia Fulviát

Szavak nem is kellenek, csak a hang és a látvány.

Őrületes ritkaság ez a Lancia Hyena Zagato

A Fiat tiltakozása ellenére is megépítették.

És ezt olvastad már?
A penge – Audi RS 5 Sportback